Petra innoveert

Innovatie boeit mij enorm. Graag wil ik met je delen hoe ik naar innovatie kijk en wat ik er zelf mee doe. Innovatie vind je overal. Echt niet alleen in producten of diensten. Ook als mens kun je innovatie bij jezelf doorvoeren. Als mens groei je voortdurend als het goed is. Dit doe je stap voor stap door ervaring op te doen, feedback te ontvangen en je bijdrage te leveren aan anderen, je werk, de maatschappij en zodoende aan de wereld.

voor scherm

Waar geloof ik in?

“Met alles wat ik doe in het leven is het mijn doel deze wereld kleurrijker, duurzamer en menselijker te maken. Ik verafschuw armoede en hongersnood. Om een bijdrage te leveren aan de bestrijding hiervan, al is het maar een kleine, geloof ik in de mindset van overvloed. Overvloed voor de mens, het bedrijf en de maatschappij. Ik zie deze 3 zaken als 1 netwerk waarbinnen de 3 krachten elkaar continue waarde leveren: The Network of Purpose.

 

 

Bij bedrijven leidt denken in overvloed tot omzetgroei, hogere winstmarges en grote aantrekkingskracht bij klanten. De mindset van schaarste leidt tot grijsheid, onopvallendheid, uitputting van grondstoffen, prijsconcurrentie en je product of dienst tot commodity laten verworden.

Bij mensen leidt de mindset van overvloed tot het maken van grootse stappen zoals die van Gandhi, Steve Jobs en Richard Branson. Het geeft vervulling aan hun leven, ze gaan tegen de stroom in en nemen vele volgers mee in hun droom.

Bij de maatschappij leidt de mindset van overvloed tot de gedachte dat geen enkele organisatie in deze tijd nog op zichzelf staat; alles is met elkaar verbonden. Bedrijven, consumenten en maatschappelijke instellingen gaan de waardeketen voorbij en gaan steeds meer samenwerken in waardenetwerken. Ze gaan inzien dat alle organisaties – profit of non-profit – in feite netwerkorganisaties zijn die elkaar meerwaarde bieden binnen de maatschappij. Dit gaat de maatschappij, het bedrijfsleven én de mens een overvloed aan welvarenheid en welzijn opleveren.”

Innovatie in bedrijfsleven

In tijden van crisis krijgen ondernemers en zelfstandigen het steeds lastiger. Het is dan essentieel dat ze hun businessmodel herzien en innovatieve marketing en sales inzetten. Ik help dienstverlenende ondernemers en zelfstandigen (trainers, consultants, coaches, freelance marketeers, salesspecialisten en interimmers) aan meer klanten. Via een slimme combinatie tussen off- en online media zorg ik dat ze een sterk merk worden zodat hun omzet verdubbelt.
Omzet verdubbelen in deze tijden? Met innovatieve marketing en sales lukt dat!

Innovatie in de non-profit

Samen met welzijnsexpert Anneke Krakers werken wij aan innovatieve businessmodellen in de welzijn- en zorgsector. Steeds meer zorginstellingen en welzijnsorganisaties moeten subsidie onafhankelijk opereren. Hoe doe je dat? Hoe vind je hiervoor een goed businessmodel? Welke marketing past binnen dit businessmodel zodat de organisatie zelfredzaam wordt? Hoe blijf je waarde geven terwijl je kosten bespaart?

Petra en CrossBorder Relations

Wat is het?
Hubs in Suriname, Curaçao, Bonaire, Aruba, Kaapverdiӫ, Marokko, Turkije en Ghana. Ondernemers ter plekke opleiden in zelfredzaamheid. De armoedeketen vervangen door de voorspoedketen via veranderen vanuit de kern van de gemeenschap.

Waarom?
Wereldwijde noodzaak voor verandering

  • Klimaatverandering
  • Honger en ziekten
  • Oorlogen en genociden
  • Financiële crises, energiecrises, voedselcrises, morele crises

Changemakers opleiden die veranderingen kunnen uitvoeren die ingebed zijn in de Quadruple Bottom line “Investing in People&Planet for InnerjoyPleasure&Profit”

Filosofie: Geef hem een vis en hij kan vis eten. Leer hem vissen en hij eet vis keer op keer. Leer van elkaar en we eten dagelijks gevarieerd
Visie: Grenzeloze duurzame voorspoed voor iedereen
Missie: Investeren in People&Planetresulteert in Pleasure&Profit
Doel: Realisatie van de Mentale en Financiële zelfredzaamheid
http://www.crossborderrelations.nl/

Iuliano Intelligent Marketing

Intelligent Marketing is begin 2010 opgericht door Petra Iuliano. De organisatie bestaat uit professionals die ervan overtuigd zijn dat bedrijven, consumenten en maatschappelijke instellingen steeds meer met elkaar verbonden zijn en gaan samenwerken. Zij geloven dat alle organisaties, profit of non-profit, in feite netwerkorganisaties zijn die elkaar meerwaarde bieden. Geen organisatie staat in deze tijd nog op zichzelf, alles is met elkaar verbonden. Iuliano Intelligent Marketing wil de uitdaging aangaan de huidige hyperconcurrentie te bestrijden, crisis om te zetten naar kansen en onderscheidend vermogen te bevorderen.

Petra en de Hogeschool Rotterdam

Naast haar werk voor ondernemers, managers en zelfstandigen is zij ook actief voor de Hogeschool Rotterdam. Zij heeft voor deze instelling het marketingvak Business Model Innovator ontwikkeld voor de 4e jaars Commerciele Economie. Vanwege het succes en de praktische kennis die zij er brengt is deze leergang officieel HBO-minor geaccrediteerd door het College van Bestuur.

Over Petra Iuliano

Meer Impact, Meer Invloed & Meer Inkomen

Petra heeft ruim 20 jaar ervaring in klantgerichte commerciële functies (customer service, sales   en marketing) bij multinationals als Eastman Kodak, AOL Time Warner en Konica Minolta Printing Solutions.
Zij werkte de afgelopen jaren als Europese marketeer bij Konica Minolta. Petra bedacht en lanceerde geïntegreerde en meetbare on- en offline marketingcampagnes. Voor Nederland werkte zij mee aan de ontwikkeling van een dealerportal met ingebouwde campagne engine en zorgde voor meetbare marketingacties. In het laatste jaar bij Konica Minolta was zij als marketing manager verantwoordelijk voor de Nederlandse printerdivisie.

 

Tijdens haar studie Executive Master of Marketing aan de TiasNimbas Business School ontstond de interesse in het ondernemerschap. Op dit moment begeleidt zij dienstverlenende ondernemers en zelfstandigen die meer klanten willen aantrekken. Hiervoor zet zij haar grondige, state-of-the-art marketingkennis in.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *