De honger naar junkfood voor je business

On 13 september 2017

Sinds dit jaar juli doe ik 2x per week personal fitnesstraining. Ben ook meer op mijn voeding gaan letten. Het een werkt niet zonder het andere.

Maar ik moet ik wat bekennen. Ik ben gek op snacken.

Geen zoetigheid, mijn voorkeur gaat uit naar hartig, liefst taco chips.

Van 2007-2008 deed ik de marketing MBA opleiding aan de TIAS business school. Ik zat toen nog in loondienst en moest naast mijn baan ieder weekend keihard werken aan de opleiding.

Ik voelde mij heelllllllll zielig in die weekenden. Uit zelfmedelijden ging ik taco chips snacken.

Alleen…ik had niet genoeg aan een handje. Voordat ik het wist had ik een halve zak opgegeten.

Ik kwam dat jaar zeker 6 kilo aan.

Het was makkelijk om dat voor elkaar te krijgen. De zak chips was in de buurt en ik vond dat ik dat wel verdiende met al dat harde werken.

Misschien is taco chips niet jouw ding. Maar ik weet zeker dat je net zo’n ervaring met junk food hebt gehad als ik. Hopelijk ben je er alleen niet zo van aangekomen 😉

Als je naar junk food grijpt als je trek hebt, voed je jezelf met eten dat niet zo veel voor je lijf doet.

Het geeft je geen echte voeding. Het geeft je geen energie. Soms geniet je er niet eens echt van. Je raakt er niet van verzadigd.

Dit is niet nieuw voor jou. Dit weet je al.

Maar wist je dat er ook junk food voor jouw business is?

Ik zie elke dag hongerige ondernemers voorbijkomen.

Ze zijn hongerig om op te vallen. Ze willen zichtbaar zijn. Ze zijn hongerig om het verschil te maken.

Ze zijn hongerig om de mensen te dienen waar ze om geven en met hen hun ideeën, hun diensten en producten te delen waar zij dol op zijn.

En zodoende grijpen ze naar de taco chips, dag in, dag uit.

In dit geval is junk food onze collectieve obsessie voor de nieuwste tools, tactieken en technologie:

• Kijk, hier een truc om een groter bereik te krijgen met je Facebook posts…
• Hey, hier een nieuwe techniek om mensen te verleiden jou hun email adres te geven…
• En hier een geheim om meer likes te krijgen op al jouw Instagram posts…

Zoals ik dol ben op taco chips, zijn veel hongerige ondernemers geobsedeerd door triviale manieren om meer bereik, een beetje meer zichtbaarheid of een beetje meer erkenning te krijgen.

Ze overladen zichzelf met tijd- en energieverslindende tactieken dat hen niet de resultaten geven waar ze echt naar op zoek zijn. Deze zaken geven hen geen ruimte om de fundamentele, strategische zaken te leren die echt het verschil voor hen gaan maken.

Het ding is, je hebt geen ‘shiny object’ nodig om op te vallen en in de voorhoede van jouw markt of community te komen.

In feite zijn er volgens Dacher Keltner (professor psychologie en bekend van boek The Power Paradox) 5 manieren hoe we meer macht, invloed en leiderschap kunnen verkrijgen.

Een geen van deze manieren hebben iets te maken met het algoritme van Facebook.

Het zijn eerder zaken als vriendelijkheid, focus en kalmte.

Nu denk je wellicht…oh gaan we op die toer.

Maar het is niet wat je denkt. Het is juist doordacht, strategisch en authentiek om die zaken in je bedrijf toe te passen.

Het is ook effectief en winstgevend om dat zo te doen.

Je bouwt er niet alleen een sterk bedrijf mee op voor morgen, maar ook een bedrijf dat klaar is voor de toekomst en bestand is tegen de nieuwste trends, tools of andere trucks.

Wil jij ook een gezond bedrijf bouwen in plaats van steeds naar junk food te grijpen waar je geen resultaat of vervulling uithaalt?

Dan kom ik graag met je in gesprek.

Je kunt hier een gratis sessie met mij boeken. Let wel: het gesprek is niet voor iedereen.

Jouw en mijn tijd is kostbaar. Ik kom graag in contact met ondernemers die serieus business willen bouwen en hierin willen investeren.

Je kunt mij ook mailen via petra@iuliano.nl en ik neem contact met je op voor een afspraak.

Spreek je snel!

XXX Petra

P.S.: Ken jij andere ondernemers die heel veel hebben gesnackt maar nog steeds geen resultaten boeken? Stuur ze deze link en ik kom graag met ze in gesprek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *