Het grote geheim voor meer naamsbekendheid

On 2 mei 2017

Ik heb voor jou een waarheid als een koe als het om marketing en meer naamsbekendheid gaat………….

”Eerst de boodschap helder krijgen, dan pas de media inzetten.”

Er zit megaveel marketingwijsheid in deze korte zin. De meeste ondernemers, en zelfs veel doorgewinterde marketeers laten dit links liggen.

Zo spreek ik regelmatig ondernemers die een omslag willen maken met hun bedrijf. Ze willen hun kennis opschalen, meer naamsbekendheid, een geheel nieuw concept neerzetten of gewoonweg meer gaan verdienen.

Weet je wat ze dan tegen mij zeggen? Ze zeggen zaken als……………

‘’Ik heb een videosalespagina nodig…’’
‘’Ik moet een webinar doen…’’
‘’Ik moet op Facebook gaan adverteren….’’

“I moet….. (nou, vul de stippellijn maar in met wat dan op dan moment zo hot en trendy is om toe te passen als het gaat om het promoten van diensten of producten)”

De focus ligt bij ondernemers vaak op tactieken terwijl de strategie nog totaal niet helder is. Ze slaan daarmee de plank volledig mis. Daar kunnen ze niets aan doen.

Het is hen geleerd via het klakkeloos inzetten van allerlei formules en stappenplannen van voorgebakken (online) programma’s, waar ze meestal mee te maken hebben gehad.

Waar ze zogenaamd ‘’marketing’’ hebben geleerd.

Het heeft hen niet opgeleverd wat ze willen bereiken. En dat is niet zo gek.

We jagen vaak tactische media na voordat we de boodschap die we naar buiten willen brengen goed en wel op orde hebben.

Het is zoiets als het paard achter de wagen spannen.

En weet je, ik heb die fout ook gemaakt. Je lancering pleurt in elkaar (zeggen wij hier in Rotterdam). Zoals ik al zei, zelfs doorgewinterde marketeers gaan hier wel eens de boot mee in!

Als jij je nou eerst eens focust op de BOODSCHAP die je wilt brengen, dan wordt het daarna vanzelf helder welke media daarbij het beste past.

Zo wordt het ook gemakkelijker je Facebook Advertenties te schrijven en boek je hier resultaat mee. Anders is het weggegooid geld.

Hoe krijg je jouw boodschap helder? Hoe zet je zoiets in elkaar?

Met een Unique Story Purpose. Daar werken mijn klanten mee.

Hoe ziet jouw bedrijf er over 1-3 jaar uit?

Hoe creëer jij waarde voor jouw klanten?

Welk voordeel, specifiek resultaat of bijzondere ervaring brengt jouw aanbod met zich mee waardoor het zich onderscheidt van anderen in jouw markt?

Wat draagt jouw bedrijf bij binnen het grotere geheel van bijvoorbeeld de maatschappij, of wellicht zelfs de wereld?

Heb jij hier nog vragen over? Zou jij je ook willen onderscheiden op de overvolle markt van zzpers die hetzelfde doen als jij?

>>>Boek hier jouw Gratis Succes Gesprek

Hou van jezelf!

XXX Petra

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *