Opgeruimd staat netjes

On 15 januari 2017

Zoals sommigen weten ben ik in december 14 dagen op een Carribean Cruise geweest.

Alle tijd dus om na te denken over mijn plannen voor 2017.

Maar heb meer gelezen over het maken van plannen, dan het zelf gedaan. Eigenlijk komen ze nu pas naar boven borrelen. Ze hadden tijd nodig om te pruttelen en te sudderen.

Tegelijkertijd is mijn vriend Jeroen, ook bezig met plannen. Voor ons huis met name.

Gordijnen in de huiskamer gaan weg, er komen zogenaamde shutters. En hij heeft ideeën om de vele DVD’s en CD’s die we hebben, en die nu op elkaar gestapeld in de huiskamer liggen, op te gaan ruimen.

Het is nog lang geen voorjaar, de winter moet nog beginnen, maar ik ben in de opruimmodus. Naast heel veel DVD’s en CD’s stikt ons huis van boeken en LP’s (ja die dingen van vinyl weet je nog wel).

Ons huis raakt steeds meer opgeruimd en ik maak ruimte voor nieuwe plannen en initiatieven.

Je bent vast weer lekker aan de slag en ik hoop ook opgeruimd van start gegaan.

Hoe zit het met je plannen? Met wie toets je die?

Wie kan jou goede feedback geven op wat jij nodig hebt in jouw bedrijf? Dat zijn andere mensen nietwaar?

Natuurlijk kan je het ontkennen dat jij je vaak alleen voelt in wat jij doet.

Maar als het tijd is om in jouw grote idee te duiken, jij het verlangen hebt hier feedback op te krijgen, ondersteuning, medewerking…zie je niet veel mensen om je heen die jou echt begrijpen.

Binnen jouw gezin of familie begrijpen ze maar half waar jij mee bezig bent. En jouw vrienden snappen het ook niet altijd.

Als je op jezelf bent aangewezen – of als je met een klein team werkt – ben je toch meestal op jezelf aangewezen. Je voelt je soms afgesneden van de wereld.

Ondernemers zoals jij hebben behoefte aan mensen…die jou snappen…

…mensen die jou helpen focus te krijgen, je tijd goed in te delen, je aangeven wat voor jou kan werken en jou snel de juiste kant opsturen….

…mensen die op een andere manier naar jouw bedrijf kunnen kijken en jou op kansen wijzen waar je het bestaan niet van wist…

…mensen die jouw overtuigingen uitdagen en je een duwtje in de rug geven om actie te nemen.

En, ondernemers als jou hebben mensen nodig die hun verlangens delen het verschil te willen maken in de maatschappij, hun gezin, en bij henzelf – want jouw purpose en intentie zijn een aantal zeer belangrijke waarden voor jou.

Als jij weer naar jouw kantoor gaat, ook al is dat thuis aan de keukentafel, weet je dat de doelen die jij in 2017 wilt halen behoorlijk afhankelijk zijn van een sterk en slim netwerk. Daarom heb ik deze uitnodiging voor jou:

Doe mee met Groei Hackers Community

In deze community vind jij vast de mensen om jouzelf mee te verbinden en die jou helpen jou bedrijf te laten groeien.

Je kan het 11 dagen gratis uitproberen.

Je kan met iedereen uit de community connecten, vragen stellen, mij het hemd van het lijf vragen en er informatie vandaan halen om jouw bedrijf vandaag nog te laten groeien – geheel gratis.

Klik hier om en start jouw lidmaatschap.

Hou van jezelf!

XXX Petra

Bewaren

De mythe van de Get Rich Quick Formule

On 12 januari 2017

Je kent het wel…diep van binnen schreeuw je om de ultieme pil, het spuitje, het sprintje dat je kan trekken, de quick fix formule die jouw bedrijf in volle glorie succesvol in de markt en op de kaart zet.

Soms…gebeurt dit zelfs. Heel af en toe, op hele zeldzame momenten, is er een paardenmiddel voor omzetgroei. En het is deze zeldzame gebeurtenis die jouw droom voedt dat al jouw problemen slechts een simpele diagnose nodig hebben en nog simpeler medicijn.

Maar helaas, meestal is dit niet waar.

De cultuur van een bedrijf veranderen duurt soms jaren.

Een behandeling van een zieke werkt niet in 1 dag.

Een bedrijf dat aan het verdrinken is moet leren zwemmen.

Je houding en gedragspatronen veranderen werkt vaak beter dan je salespage aanpassen.

Besef dat je bedrijf bouwen niet over 1 nacht ijs gaat.

Vermijd crash diëten.

Wees skeptisch t.a.v. adviseurs die menen jouw bedrijf in 1 flits te kunnen omtoveren tot klantmagneet.

Jouw bedrijf is te waardevol om je afhankelijk te maken van een lot uit de loterij.

Je hebt aan je bedrijf slim te sleutelen en te puzzelen totdat het moment van doorbraak komt. Die doorbraak kan soms even duren.

Misschien moet je voor een ander soort klant kiezen. Kan zijn dat je je aanbod opnieuw moet verpakken of herpositioneren.

Wellicht dat je meer activiteiten in je bedrijft hebt uit te besteden. Of mogelijk dat een draai aan je verdienmodel de boel in versnelling brengt.

De instant formule blijkt in ieder geval vaak een mythe.

En wat dan wel?

Je groei hacken. Huh? Watte?

Ja, er zijn zeker manieren om sneller te groeien. Je kunt je groei hacken.

Maar dat is toch illegaal denk je wellicht?

Natuurlijk is hacken illegaal als het om gevoelige data gaat op computer, maar dat soort hacken bedoel ik niet.

Ik heb het over de focus op duurzame en schaalbare groei van jouw bedrijf. Legaal uiteraard. Een goede Groei Hacker kenmerkt zich door het brandend verlangen van een specifieke doelgroep/klanten samen te brengen met zijn/haar “must-have” dienst of product.

Een Groei Hacker is gedreven door nieuwsgierigheid. Hij of zij wil altijd weten waarom en hoe potentiële klanten bepaalde keuzes maken. Het is een andere en slimme manier om over jouw marketing te gaan denken.

Jij hebt geen tijd en geld om lang op groei te wachten. Dat wil je nu.

Daarom start ik de Groei Hackers Community. Het is voor ondernemers die weinig tijd en budget hebben maar wel goede tools, tips en strategieën willen om de groei van hun bedrijf te versnellen.

Maar daarover volgende week meer 😉

Hou van jezelf,

XXX Petra

P.S.: Ben jij een ambitieuze ondernemer die ook snel wil groeien EN de middelen heeft om hierin te investeren? Plan dan hier jouw Gratis Succesgesprek in.

Graag kom ik met jou in gesprek over jouw mogelijkheden!

Wat is jouw thema voor 2017?

On 2 januari 2017

Ik kan natuurlijk zeggen over 2017 dat dat jouw beste jaar ooit moet worden.

Maar ja, waarom?

Ik hoop juist dat de voorafgaande jaren al topjaren voor jou waren en dat er nog veel meer voor jou aankomen.

De allerbeste wensen in ieder geval voor 2017!!

Ik heb er heel veel zin in. En jij?

Aan elk jaar plak ik een thema. Dat is mijn manier om elk jaar weer het beste jaar ooit te maken. Het is maf, maar als ik eind van jaar terugkijk is het thema dat ik mij voorneem voelbaar en zichtbaar.

Het thema voor 2016 was voor mij Verdieping en Verbreding, zowel persoonlijk als zakelijk.

Ik heb mij eraan gehouden. Ben veel 1 op 1 gaan werken om de verdieping aan te gaan met klanten en daarnaast een internationaal gecertificeerde NLP-trainer opleiding gevolgd.

Ben in maart naar de USA geweest voor verdieping en verbreding van mijn marketingkennis.

En in december heerlijk 14 dagen de verdieping van ontspanning aangaan en de verbreding van mijn horizon verkrijgen door een ware Carribean Cruise te maken. Het was een droomreis.

2016 was al mijn beste jaar ooit!

Wat kan ik mij nog meer wensen, vroeg ik mij af. Wat is het thema voor 2017?

Ik worstelde ermee totdat ik het boek ‘Bewustzijn’ las van Anthony de Mello. Wat een snoeischerp en down to earth boek zeg! Ik smul ervan.

Mijn thema is nu helder. Het jaar 2017 is het jaar van Zelfbewustzijn voor mij.

Het is best een heftig voornemen. Je kan alleen bewust worden als je jezelf durft te observeren, alsof je naast jezelf staat of erboven hangt.

Bewust worden dat je als mens gedachten en gevoelens hebt, maar dat je ze niet bent. Je bent nooit je gevoelens of gedachten.

De werkelijkheid, de waarheid, is wat het is en daar verzinnen we vaak gedachten en gevoelens omheen.

Veel mensen leven daarom in een illusie en dus ook ondernemers. Ze bedenken excuses om naar niet de stap te zetten die ze hebben te doen.

2017 is het jaar om wakker te worden met de waarheid, niet meer geloven in illusies.

Er zijn geen toverstokjes die jouw bedrijf tot big business omtoveren, er zijn geen quick fix formules, er zijn geen snelle korte wegen naar rijkdom…

Er is wel zelfobservatie en je beseffen dat de zaken in je leven je niet zomaar overkomen. Als het naar jouw idee negatief is wat er gebeurt, of wat je denkt of voelt is negatief besef dan …je moet je er niet mee identificeren.

Zie de werkelijkheid zoals deze echt is, observeer je gevoelens en gedachten. Alle gedachten en gevoelens zitten in jou en niet zozeer in de werkelijkheid.

In mijn videoblog hieronder vertel ik meer over mijn thema voor 2017.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En wat is jouw thema voor 2017 en waarom? Laat een reactie achter onder dit blog of onder de video.

Het allerbeste voor jou in 2017!!

Hou van jezelf,

XXX Petra

P.S.: Ken je andere ondernemers die worstelen met hun tijd, omzet en het krijgen van klanten? Deel dan dit blog. Het is nooit te laat om slim en strategisch te gaan ondernemen!

Bewaren

Bewaren

[Gratis Workshop] Realiseer Jouw 2017 Profit Focus…

On 22 november 2016

De afgelopen 5 weken heb je belangrijke bouwstenen voorbij zien komen voor het bouwen van jouw sterke bedrijf in de Winter Business School.

Maar ja, hoe ga je al die zaken plannen?

Ik hou er helemaal niet van om een jaar vooruit te plannen.

Zo, ik heb het gezegd.

Begrijp me goed. Ik HOU van plannen. Ik ben er gek op om grote visie naar de realiteit te brengen. (Echt dus he, dat is wat ik voortdurend met klanten doe).

Maar een jaarplan maken? Nuh…dank je wel.

En tegelijkertijd, ben ik dit jaar 3 maanden op vakantie geweest en heb ik 9 maanden meer verdiend dan in 12 maanden in 2015.

Dus ja, hoe boek je nou goede resultaten zonder een jaarplan?

Eigenlijk heel simpel: ik focus mij op een paar aandachtsgebieden, en ik zorg ervoor dat ik daar het maximale eruit haal.

Natuurlijk hoort daar het stellen van doelen bij. Maar dan heb je nog niet het hele overzicht te pakken.

Het werk dat ik op dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse basis doe? Daar is altijd gedreven door een intense focus.
Maar focus voor de focus heeft niet zoveel zin.

En daarom wil ik jou graag het exacte systeem onthullen om de JUISTE FOCUS te krijgen in een geheel nieuwe, live, GRATIS workshop vanavond (22 November) om 20:30 uur.

>> Klik hier om jouw stoel te reserveren <<

En dit is belangrijk omdat: Ik zie veel te veel bedrijven een langzame dood sterven doordat ze zichzelf te kleine doelen stellen.

Weet je…ik was een van die bedrijven. Ik dacht het allemaal op een rijtje hebben en de juiste zaken aandacht gaf.

En dat ik daarmee de juiste doelen bereikte. Ik dacht bezig te zijn met de juiste ‘’strategische’’ prioriteiten.

Begrijp me niet verkeerd. Het ging best ok….maar ondanks al mijn inspanningen brak ik maar niet door en boekte ik geen echte vooruitgang.

En dat allemaal omdat ik niet wist wat en hoe ik moest kiezen waarop te focussen. Ik was wanhopig op zoek naar dat ene ding voor de doorbraak.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat het niet aan mij lag. Het bleek dat niemand mij ooit had geleerd een prioriteit te kiezen dat voor het domino effect van verandering zou zorgen.

Wat ik je graag wil laten weten is dat ik wat had te leren en dat is: Het is niet waar dat iedere ondernemer op hetzelfde focus moet hebben.

En als jij jouw focus baseert op wat je anderen om je heen ziet doen, gaat het niet voor jou werken – hoe logisch het doel ook gesteld is.

Je hebt in plaats daarvan JOUW KERNFOCUS te vinden: dat ene ding dat, als jij je erop zou focussen, ervoor zorgt dat jouw bedrijf vooruit schiet zoals je nog nooit hebt gezien.

Hoe vind je JOUW KERNFOCUS?

Het geheim is dat je hebt te kijken naar waar jij wilt zijn – wat jouw visie is – en dan een plan hiervoor creëert hoe je vandaag nog 1 onderdeel van die visie realiseert.

Dus niet zoiets als ‘’ernaar toe werken’’. Ook niet zoiets als ‘’dichterbij komen’’.

Maar hoe jij van 1 onderdeel hiervan realiteit maakt, nu.

Dat is even de simpele versie; er komt uiteraard meer bij kijken.

Daarom, om jou te helpen deze strategie in actie te brengen, nodig ik je uit vanavond 20:30 bij mijn live, GRATIS workshop te zijn: Realiseer Jouw 2017 Profit Focus en boek meer vooruitgang de komende 4 maanden dan in de afgelopen 12 maanden samen.

>> Klik hier en geef je op voor de gratis workshop <<

Doe mee en ik vertel jou hoe jij stap voor stap jouw plan maakt.

Waar we het over gaan hebben is:

• De 8 belangrijkste FOCUSgebieden om je bedrijf tot groot succes te maken

• Wat voor jou in jouw bedrijf en leven klopt om VERVULLING EN VOLDOENING eruit te halen

• Het realiseren van de MEEST IDEALE SITUATIE in jouw leven en bedrijf

• Hoe jij de beste en snelste stappen maakt naar PROFIT

• Welke actie jij NU kunt nemen om KOERS te zetten naar meer klanten en omzet Deze speciale training is voor JOU

als je meer vooruitgang wil boeken met jouw grote doelen en daarmee echte doorbraakresultaten wil neerzetten…dit jaar nog…

>> Geef je hier op <<

Heel veel zin in om jou vanavond te ontmoeten!!

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Hier is de korte versie: VANAVOND neem ik je achter de schermen mee en vertel ik je waar JIJ je op hebt te focussen zodat jij de grootste en meest fantastische resultaten die mogelijk voor jou zijn behaalt.

Het is echt een workshop format en ik neem je stap voor stap mee – of je nou van planningen houdt of niet 😉

Plus, beantwoord ik al jouw vragen en geef ik je alle details mee hoe jij op een totaal nieuwe manier met mij kan werken om ervoor te zorgen dat jouw visie realiteit wordt.

Het vindt vandaag Dinsdag 22 November plaats om 20:30 uur. Klik hier om je stoel te reserveren.

P.P.S.: Ja, het wordt opgenomen. Ja, er komt een replay, maar alleen voor degenen die zich registreren. Dus registreer jezelf hier ok?

[Winter Business School Week 5] Waarom succesvol business bouwen over jouw platform gaat en niet over jouw website.

On 15 november 2016

De afgelopen 4 weken heb je belangrijke bouwstenen voorbij zien komen voor het bouwen van jouw sterke bedrijf.

We zijn gestart met de Kickoff van het webinar De 3 Meest Waardevolle Strategieen Om Tot Een 100.000 Euro Bedrijf Te Komen. Als je die nog niet hebt gezien, download deze hier gratis.

Daarna zijn we aan de slag gegaan met je product en klantreis, jouw slimme verdienmodel (download hier de gratis Verdienmodel Test) en interviewde ik een Facebook Advertising Expert over positionering.

Vandaag in week 5, en tevens de laatste week van de Winter Business School, gaat het over de funnelstrategie.

Waar gaat dat over, vraag je je misschien af?

Laat mij jou dan dit vragen:
Heb jij wel eens het idee dat jij een prachtig product of dienst hebt, maar het je niet lukt om door al dat getetter van anderen heen te komen op Social Media?

Of voelt het alsof je aan het schreeuwen bent in een overvol stadium? Of krijg je het idee dat je tijdens een luidruchtig feestje met snoeiharde muziek de aandacht probeert te trekken van iemand aan de andere kant van de zaal?

Je bent niet de enige.

De afgelopen 10 jaar is het steeds meer een uitdaging om aandacht te trekken in de luidruchtige online wereld.
Het hebben van een geweldig product of dienst of een nobele missie…het voldoet niet meer. Wat jij nodig hebt is een platform, een plek waar jij kan uitblinken en kan laten zien wat jij kan.

Waarom is dit het geval?

1. De markt raakt overvol met zzp’ers en ondernemers die doen wat jij doet. Echt, de concurrentie wordt steeds groter. Ze vechten allemaal voor 1 ding: de aandacht van de klant. En jij bent in concurrentie met al die anderen die ook een stukje van de markt willen.

2. Steeds meer mensen zijn meer afgeleid dan ooit. Er niet alleen meer producten, er zijn ook meer films, meer TV kanalen, meer apps en podcasts. Maar er zijn ook veel meer websites bijgekomen en natuurlijk al die Social Media kanalen.

Word het je af en toe teveel nietwaar? Infobesitas, informatieovervloed is de nieuwe ziekte. Al die mensen en al die foto’s, films….en dan ben jij er nog in die menigte en heb je geen microfoon.

Maar met de komst van Social Media heeft ineens iedereen toegang tot de virtuele microfoon en kan zijn of haar stem laten horen.

Als je slim bent laat je je stem niet zomaar overal horen. Tetteren om te tetteren is tijdsverspilling. Je bedient daar trouwens maar een heel klein deel van mensen mee die willen horen wat jij te zeggen hebt. Je stem laten horen doe je via een systeem en je pakt het strategisch aan. Dat systeem is de funnelstrategie.

Wat is een funnel?
De funnel is een systeem dat jij jouw prospects laat doorlopen om er uiteindelijk betalende klanten van te maken. Dat proces kan langzaam en ook heel snel gaan. Je kan jouw klant gedurende het gehele funnelproces op het juiste moment de juiste manier waarde leveren zodat je de klant sneller binnenhaalt.

Een funnel ziet er als volgt uit:

marketingfunnel

Het mooie is, tenminste dat vind ik, is dat de funnel steeds meer gaat over marketing in plaats van over sales. De opkomst van Social Media is daar de aanjager voor geweest.

Hoe zet je een funnel op die voor jou werkt?

Wat jij nodig hebt is een platform. Een platform is opgebouwd uit:
• Contacten
• Klanten
• Prospects
• Volgers
• Fans

Jouw platform, is jouw tribe. Hierin zitten mensen die dezelfde passie delen en die dit het liefste met mensen doen die er net zo over denken.

Nu heb jij nog een platform nodig om hen te bereiken. Vandaag de dag kan dat.

Graag leg ik je alles uit over de slimste funnelstrategieën waarmee jij jouw platform opbouwt. Download nu de gratis Marketing Funnel Playbook en ontdek de 7 slimste funnelstrategieën van dit moment om meer klanten te krijgen.

Ken jij nog meer andere slimme ondernemers die deze winter er graag warmpjes bij willen zitten? Deel dit artikel of verwijs ze naar de gratis 5-weekse Winter Business School waar de gratis Marketing Funnel Playbook voor hen klaarstaat.

Voor vandaag heb ik voor jou deze opdracht: Wat is jouw eerste stap naar het bouwen van jouw platform?

Geef jouw antwoord in de besloten Facebook Groep en ontvang mijn persoonlijke reactie en tips op jouw idee.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Deel dit artikel met ondernemers die ook graag meer klanten en omzet willen. Wijs ze op de gratis Winter Business School.

Bewaren

Bewaren