Waarom het hebben van een slim verdienmodel nergens op slaat

On 25 oktober 2016

Ja, lekker dan. Heb ik een boek geschreven over 50 Verdienmodellen (en misschien heb jij het gelezen) ….slaat het ineens weer nergens op.

Ben ik van het padje af?

Nope…ik probeer je wat duidelijk te maken. Ik ontmoet heel veel ondernemers met een slim verdienmodel, maar ze verdienen alleen niet zoveel.

Huh?

Nou kijk, je kan in principe het zogenaamde lucratieve high-end bedrijf klaar hebben staan:
– Er staat VIP-dag op je site
– Er staat een offline groepsprogramma op je site

Of je bent gevallen voor het ‘’vrijheidsideaal’’ van de online business:
– Er staat een low-end online programma op je site (tot 500 euro)
– Er staat een high-end online programma op je site (boven de 1000 euro)

En nu? Wat verdien je ermee? Is er een constante stroom van klanten?

Meestal niet…tenminste…dat is wat ik bij klanten zie die bij mij komen. Ze hebben alles op orde qua opzet van hun bedrijf…maar het stroomt (nog) niet.

Waar heeft dat mee te maken? Dat kan van alles zijn.

Belangrijkste is dat je begrijpt dat jouw aanbod, of dat nou offline, online, low-end of high-end slechts een klein onderdeel/puzzelstuk is van je totale businessmodel.

BusinessModel

Meestal zijn al eerder in de bedrijfsopzet fouten gemaakt. De Succesdriehoek is niet goed toegepast.

Je bedrijf bouwen is geen spelletje, een truukje, formule of stappenplannetje….het is damn right serious business!

Je denkt toch ook niet dat succesvolle bedrijven zich laten adviseren om te groeien door mensen met een toverstokje of die even met een 1-2-3-tje hun bedrijf optuigen. Of wel soms?

Die huren echt wel de beste mensen in met vakkennis en ervaring. En jij wil toch ook het beste voor jouw bedrijf?

Daarom gaan we deze week verder met de gratis 5-weekse Winter Business School. Vorige week startte ik week 1 met de kickoff via het webinar De 3 Meest Waardevolle Strategieen Om Tot Een 100.000 Euro Bedrijf Te Komen. Je kunt het webinar hier gratis downloaden.

De focus van week 2 is product en klantreis. Een van de redenen dat het verdienmodel dat je zo mooi voor ogen had niet voor je werkt is dat de verpakking van je product/dienst nog niet klopt. Ten tweede kan het liggen aan het feit dat je product/dienst niet geheel aansluit bij de frustraties/pijn, verlangens/behoeften of vragen die jouw potentiële klanten hebben. Er liggen daar heel veel kansen voor jou voor een constante klantenstroom. Die kansen heb je vrij secuur in kaart te brengen.

Nee, het is wellicht niet meteen het gemakkelijkst om te doen. Maar het goede nieuws is dat iedereen dit kan leren. Als je hieraan gaat werken, ga je voor lange termijn succes. En ook mooi om te weten: Je kunt het snel leren. Hoe je een constante klantenstroom krijgt is een van de zaken waar mijn klanten bij Verdienverdubbelaars aan werken.

1. Ze leren de kansen te zien in de mate hoe hun klanten zich ontwikkelen qua behoeften. Wellicht richt jij je nu al op 1 behoefte van jouw ideale klant. Dan zou je kunnen vragen: ‘’Wat hebben ze hierna nodig?’’

2. Vervolgens leren mijn klanten waardevolle ervaringen te creëren die heel weinig tijd nodig hebben om neer te zetten. In plaats van om alles in 1x perfect en gereed te hebben, leggen ze de prioriteit alleen op wat die ene ideale klant belangrijk vindt. Daarmee kijken ze ook naar hoe zij als bedrijfseigenaar en waardeleverancier het meest effectief kunnen zijn.

3. Daarna gaan ze aan met een plan aan de slag om het ook echt in de praktijk te zetten. Dit plan is strategisch van opzet. Dit betekent dat mijn klanten hun manier van werken op een dagelijkse basis gaan transformeren. En het verandert ook de perceptie van hoe anderen hun bedrijf waarnemen.

Op deze wijze kunnen mijn klanten binnen 24 uur, enkele weken of maanden extra en ongeplande omzet genereren van 5000-10.000 of meer.

De Facebook Live opname van week 2 van de Winter Business School vind je hier.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Ken jij nog meer andere slimme ondernemers die deze winter graag warmpjes erbij willen zitten? Deel dit artikel of verwijs ze naar de Winter Business School

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Hoe jouw bedrijf lekker warm de winter doorkomt

On 18 oktober 2016

Ondernemers helpen die al meer dan 100.000 euro verdienen en graag naar de 500.000 euro omzet of hoger willen groeien is een van mijn grootste passies.

Deze week zijn er 2 nieuwe klanten bijgekomen die ik daarmee help. In die 1 op 1 sessies gaan we de komende 6 maanden diep in op alle bouwstenen van het businessmodel.

We komen tot nieuwe diensten of producten of we verpakken ze opnieuw met een andere propositie. We zetten diepe en inzichtelijke content in en bekijken welke promotiemiddelen het beste passen bij de te behalen doelen. Dit alles om met minder moeite een constante klantenstroom te krijgen.

Hoe werkt dat nou met minder moeite een groeiende constante klantenstroom krijgen?

Wat ik merk is dat veel ondernemers hun kennis steeds aan dezelfde soort klanten verkopen. Ze zetten het een paar keer per jaar op de markt en dan gaan met die banaan. Ze komen er daarna vaak achter dat het niet werkt omdat:

• Niet iedereen van hun emaillijst iedere nieuwsbrief openen die zij schrijven
• Ze hun product maar in 1 soort verpakking stoppen
• Ze niet stilstaan bij de verschillende problemen van hun klanten
• Ze niet stilstaan bij de verschillende doelen van hun klanten
• Ze niet stilstaan bij de verschillende behoeften en verlangens van hun klanten
• Ze niet beseffen dat ieder persoon die hun blog of nieuwsbrief leest op een ander punt in hun leven, bedrijf etc. staan

Het gevolg van het niet op een rij hebben van bovenstaande zaken is vaak heel vervelend. Je trekt niet genoeg klanten aan, je verdient niet genoeg, je krijgt het idee dat je maar zit te leuren met steeds diezelfde dienst met diezelfde propositie en je krijgt maar geen grip op jouw markt.

Veel ondernemers die daarmee worstelen help ik met Verdienverdubbelaars dat deze week officieel van start gaat.

Ze hebben vaak al heel veel (online) trainingen gevolgd, ze hebben al veel kennis en gingen die kennis toepassen. Maar het werkte niet…voor hen.

Dat idee heb jij wellicht ook wel…Jij wilt best meer verdienen, meer voldoening en vervulling halen uit wat je doet, echt het verschil maken en een constante klantenstroom krijgen.

Je wilt het bedrijf bouwen dat echt bij jou past.

Maar wat ik met name heb gemerkt na de lancering van mijn gratis 15-daagse Businessmodel Boost Challenge afgelopen zomer is dat de meeste ondernemers de verkeerde vragen stellen en daardoor de verkeerde informatie tot zich nemen.

Misschien ben jij wel zo’n ondernemer die graag veel informatie tot zich neemt. Hoe meer, hoe beter.

Of je denkt dat er een op maat gemaakte oplossing moet zijn voor jouw unieke bedrijf. Dan gaat het pas voor jou werken.

Maar informatie an sich gaat niet voor jou of jouw bedrijf werken behalve als er een passende strategie achter zit.

Natuurlijk, informatie is belangrijk. Maar informatie is alleen krachtig als het wordt toegepast om een doel te bereiken.

En wat ik zie is dat ondernemers van alles uitproberen met wat ze hebben geleerd maar dat er geen plan of strategie achter zit. Dus dan lukt het niet. Dus gaan ze nog meer informatie zoeken — op zoek naar het missende puzzelstuk.

En ja, zo blijf je in een negatieve spiraal hangen. Je bent gefocust op wat je denkt te doen dat nodig is i.p.v. een strategie te volgen. Gewoon doen wat nodig komt gemakkelijker en moeitelozer over. Je hebt het idee dat je eerder resultaat in je omzet zult zien als je gewoon doet wat nodig is i.p.v. strategisch na te denken.

Maar ja, wat jij dan doet is jouw geld en tijd investeren in het vergaren van informatie die hypothetisch gezien zinvol is maar totaal niet strategisch is of niet past of klopt met waar jij naartoe wilt groeien. En ja, het resultaat dat je dan bereikt is…nou dat weet jij ondertussen wel…

Je gaat na de teleurstelling weer op zoek naar nog meer informatie, is weer lekker jouw to-do-lijst vol.

Herken je dat?

Maar je hebt er geen bal aan als je niet jezelf de echt belangrijke vragen stelt over welke richting jouw bedrijf op moet gaan, hoe jij jouw doelen gaat halen en hoe jij jouw concurrentie in de markt verslaat.

En denk maar niet dat het voor mij niet geldt….ik stel mijzelf elke dag die belangrijke strategische vragen.

Het is het verschil tussen korte termijn succes en lange termijn frustratie en lange termijn succes en korte termijn frustratie. Ondernemers die lange termijn succes hebben, stellen zichzelf andere vragen.

Met nog 67 dagen tot de Kerst wil jij de komende tijd optimaal benutten. Het liefst met slimme vragen.

Ik start daarom de gratis 5-weekse Winter Business School zodat jij jouw slimme strategie in handen hebt.

Op donderdagavond 20 oktober om 20:30 start ik met de online Kickoff Webinar: De 3 Meest Waardevolle Strategieën Om Tot Een 100.000 Euro Bedrijf Te Komen.

LET OP: Er zit GEEN UPSELL bij deze online training. Het is een uitleg over de 3 strategieën en ik stel jou een aantal vragen.

Uiteraard kun je ook tijdens het webinar jouw vragen stellen.

Wat je gaat leren is:
• De DOORSLAGGEVENDE FACTOR voor jouw 1e 100.000 euro
• Ga op reis met je klant en krijg een CONSTANTE STROOM aan klanten
• Hoe jij jouw UNIEKE TALENTEN EN GAVEN vertaalt naar een WINSTGEVEND bedrijf
• Voor welke DIENST jouw klant HET BESTE BETAALT
• Welke bouwstenen bepalen hoeveel jij VERDIENT

Als jij je opgeeft ontvang je het werkboek waarin je al tot grote inzichten komt om er deze winter warmpjes bij te zitten met jouw bedrijf.

Neem deel aan de Coolste Business School ooit en start met de gratis Kickoff op donderdagavond 20 oktober om 20:30 uur.

Ik zie je daar. En nogmaals: Er zit GEEN UPSELL in dit webinar.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Ken jij nog meer andere slimme ondernemers die deze winter graag warmpjes erbij willen zitten? Deel dit artikel of verwijs ze naar de gratis Kickoff Webinar.

Welke van deze 3 zaken beperkt de groei van jouw bedrijf?

On 9 oktober 2016

‘’Waarom groeit mijn bedrijf niet zo snel als ik zou willen?’’

Dit is een van de meest gestelde vragen van mijn klanten. Misschien dat ze het op een wat andere manier formuleren. Maar waar het op neerkomt is dat waar klanten in eerste instantie bij mij voor komen een symptoom is van vele andere onderliggende problemen.

Het goede nieuws is dat het kernprobleem of meerdere problemen gemakkelijk te identificeren zijn als je weet waar je moet kijken.

Om voor mijn klanten de grootste kans voor de groei van hun bedrijf te vinden, start ik met het schetsen van een helder beeld in 3 zaken.

Ik noem dit de succesdriehoek. Als een van de zaken uit de succesdriehoek ontbreekt stagneert jouw groei of houd je bedrijf uiteindelijk op met bestaan.

Gezien mijn 20 jaar ervaring met business bouwen weet ik dat er altijd veel in een van deze 3 zaken is te doen als het gaat om de groei van je bedrijf en jouw inkomsten. Het maakt daarbij niet uit of je net met je bedrijf begint of dat je al meer dan 1.000.000 euro per jaar verdient. Ik help namelijk beide soort bedrijven en alles wat er tussen zit.

Jij hebt als ondernemer op zijn tijd dat inzicht van buitenaf nodig om de ontbrekende puzzelstukken met elkaar te verbinden.

De Succes Driehoek
In de 20 jaar dat ik bedrijven heb geholpen met hun groei, ben ik erachter gekomen dat als ze niet groeien het altijd neerkomt op 1 tot 3 zaken (maakt dus niet uit of je net met je bedrijf begint of al een miljoen per jaar verdient).

Om de groei van jouw bedrijf een enorme boost te geven heb je te ontdekken welke van deze 3 zaken jouw bedrijf stagneert en/of welke de grootste kans tot groei biedt. Op die plek waar de kansen liggen zijn er wat zaken aan te passen en bij te schaven zodat er ruimte komt om echt naar die Next Level van groei en goede resultaten te gaan.

1) VISIE
Als jij geen heldere visie hebt over wat jij met jouw bedrijf wilt bereiken, kun je geen moedwillige en gefocuste acties nemen die leiden tot het gewenste resultaat.

Ik start altijd met mijn klanten om hun visie te bepalen. En dan maken we een zo helder mogelijk plaatje wat hun leven en bedrijf naar de grootste voldoening en groei gaat brengen – voor nu en in de toekomst.

Vragen die ik dan o.a. stel zijn:
• Weet jij hoe jouw leven en bedrijf er over 3 jaar uitzien?
• Welke mijlpalen ga je de komende tijd zetten om tot die uitkomst over 3 jaar te komen?
• Weet jij 1 of wat voor jou de meest belangrijke doelen zijn voor dit kwartaal of dit jaar?
• Heb jij helder voor ogen wat jij nu nodig hebt om focus te houden en die constante stroom van klanten te krijgen?

Dit gaat verder dan basale moodboard oefeningen. Ik merk dat veel ondernemers wel mooie doelen stellen, maar ze snappen niet hoe visie hen helpt creatief en gemotiveerd te blijven als ze in de waan van alledag zitten. Dit heeft ook met mindset te maken, omdat onze mindset een directe impact heeft op onze vaardigheid om creatief te zijn en kansen te zien.

2) STRATEGIE
Als jij strategieën neerzet die niet kloppen met jouw visie, waarden, sterkten of huidige omstandigheden, ga je belabberde resultaten boeken, enorm gefrustreerd raken en voel je je overladen door heel veel zaken die jij denkt te moeten doen.

Wat nog erger is, als jij met allerlei tactische zaken gaat bezighouden (of je laat verleiden je daarmee bezig te houden) los van een heldere strategie, raken jouw hulpbronnen als tijd en geld snel op.

Vragen die ik hierbij stel:
• Ben jij losse tactieken aan het najagen of heb jij een heldere strategie die een belangrijke leidraad zal zijn voor je dagelijkse acties?
• Heb jij jezelf voor de komende 90 dagen tot slechts 1 of 2 strategieën beperkt?
• En als jij een heldere strategie hebt, werkt deze voor jou? Heb je er alle vertrouwen in dat je daarmee jouw doelen haalt?
• Past jouw strategie bij jou als persoon en bij jouw visie?
• Wissel jij regelmatig van strategie voordat je resultaten krijgt, systemen creëert en procedures opzet?

3) Het ontbreken van frequente en gefocuste UITVOERING
Om sneller tot succes te komen zal je frequenter consistente en moedwillige acties moeten nemen. Het is vrij gemakkelijk om in een patroon te vervallen waar je of niet genoeg actie neemt of teveel acties neemt op veel te veel dingen tegelijkertijd.

Als je dat patroon volgt verlies jij vertrouwen in jouw bedrijf, het groeit niet en het leidt tot jezelf overladen met werk dat weer tot burn-out kan leiden.

Vragen die je kan stellen:
• Maak je dagelijks vooruitgang met jouw belangrijkste doelen?
• Weet jij wat je vandaag kunt meten in jouw bedrijf die de toekomstige resultaten in jouw bedrijf voorspellen?
• Meet jij überhaupt iets in jouw bedrijf?
• Heb jij de systemen, de kennis en de houding om gefocust te blijven en optimaal te functioneren op de belangrijkste momenten in jouw bedrijf?
• Voel jij jezelf overladen met werk? Probeer jij alle ballen tegelijk in de lucht te houden?

Gebrek aan Helderheid en Vertrouwen Kosten jouw elke dag Tijd en Geld.

VISIE, STRATEGIE en UITVOERING vormen de Succes Driehoek als jij wilt groeien met jouw inkomsten en impact.

Het komt hier op neer.

De resultaten die jij over 3 maanden of een jaar haalt zijn een directe reflectie van de visie, strategie en uitvoering die jij vandaag doet. Als jij nu niet tevreden bent met jouw inkomsten vraag jezelf dan af: ‘’heb ik wel de juiste visie, strategie en uitvoering? Zit het wel op 1 lijn?’’

Jij hebt geen tijd om nog een dag zonder vertrouwen en helderheid over jouw visie, strategie en uitvoering te zitten. Dit kost jou voldoening, impact en inkomen.

Het is jouw prioriteit om helderheid te krijgen in deze 3 zaken. Ik hoop doordat je eenvoudig bewust wordt dat het om deze 3 zaken gaat, het jou helpt te identificeren waar jij meteen vooruitgang kan boeken.

Dit is wat ik jou voorstel.

Ik wil je heel graag helpen jouw bedrijf vanuit heldere intentie en met de juiste uitvoering naar de Next Level te brengen. Daarnaast zou het tof zijn als jij onderdeel wordt van de fantastisch slimme community die ik heb.

En ik zou het te gek vinden als jij een sterk strategisch, persoonlijk plan maakt om jouw omzet de komende 6 maanden te verdubbelen.

Laat het niet aan jou voorbijgaan. Het is vandaag de laatste dag om jezelf aan te melden.

Klik hier om met Verdienverdubbelaars mee te doen voordat het te laat is!

Ik zie je daar!

Petra Iuliano

Ik was 51 en hij was…19

On 7 oktober 2016

Gedurende die eerste (en laten we toegeven: heftige) fase van je bedrijf probeer je van alles uit om je geld te verdienen. Ach, wat kan ik mij dat goed herinneren zeg!

Ik pakte echt elk project aan dat ik voorbij zag komen. Daarna ging ik zelf een aanbod in de markt zetten. En elke keer was het weer spannend of ik genoeg zou verdienen om de hypotheek te betalen.

Het was –zoals ik al zei—een heftige periode. Soms haalde ik een goed betalende klant binnen en andere keren kreeg ik weer 100x nee te horen op mijn aanbod.

Ja, ik leerde natuurlijk wel heel veel in die tijd. Maar waar leidde dat leren toe?

Daar moest toch een betere manier te vinden zijn? En zo dacht ook Jaap van Leent (Webfunky), mijn jongste klant tot nu toe. Hij was 19 destijds.

Hij was net klaar met het gymnasium en ook klaar voor het ondernemerschap. Op school had hij al een bedrijf. Hij was handig met websites en snapt SEO. Daar moet toch business in zitten dacht hij.

En dat klopt. Hij ging voortvarend aan de slag. Hij had wel eens klanten hoor, maar er echt van kunnen leven….nuh….

Of hij veel leerde in die periode? Jazeker! Maar hij bleef toch in een eigen gedachtencirkel rondhangen en geld verdienen schoot niet op. Daar had hij genoeg van. Hij is ambitieus en wil voor zijn 30ste binnen zijn.

En wat verder een ding was….iets wat ik bij heel veel ondernemers zie…hij dacht dat het om zijn oplossing ging, zijn dienst.

Ik heb Jaap geholpen met:
• Klantbehoeften in kaart brengen waardoor hij zich kon focussen op klanten die winstgevender zijn voor zijn bedrijf
• Sterkere positionering neerzetten zodat het bedrijf meer aantrekkingskracht krijgt van goedbetalende klanten
• Aanbod herpakken naar lucratieve pakketten zodat hij in minder tijd meer gaat verdienen
• Verdienmodel koppelen aan het nieuwe dienstenpakket zodat er meer inkomstenstromen ontstaan
• Herschrijven van de salescopy voor zijn website zodat het een salesmachine wordt en dit zijn expertstatus vergroot

jaap-van-leent
“Petra presenteert zich op een zeer authentieke manier waardoor je direct het gevoel krijgt haar al langer te kennen. Door met Petra te werken ben ik meer op klanten gaan focussen (problemen/wensen) in plaats van op het product. Na de training hebben wij onze complete marketingcommunicatie omgegooid.’’ – Jaap van Leent, eigenaar Webfunky

Van een klein kantoor ergens in Rotterdam Noord, zit hij nu in een mooi pand in een hippe buurt. Zijn bedrijf krijgt hierdoor meteen een zeer professionele uitstraling.

Jaap realiseerde zich na de training dat zijn aanbod slechts een onderdeel is van een groter systeem, zijn businessmodel.

Een bedrijf behoort een geldmachine te zijn.

Elk product of dienst dat jij levert, hoort een muntje te zijn voor in die geldmachine – en niet een dingetje waar je omzet mee genereert.

Het klinkt simpel, maar ik doe dit nu lang genoeg om te zien dat de meeste ondernemers niet door hebben dat ze een geldmachine kunnen creëren met hun bedrijf. En, ook al realiseren ze zich dat wel, ze hebben geen idee hoe dit voor elkaar te krijgen.

Waar ik veel ondernemers fouten zie maken is dat ze de businessmodellen van hun rolmodellen of ideale businesscoach aan het kopiëren zijn in plaats van dat ze hun eigen geldmachine creëren.

Een businessmodel ontwerp je op basis van wat jouw klanten willen en nodig hebben, en niet omdat anderen je vertellen dat je zo nodig online moet gaan, high-end moet ondernemen of een andere 13-in-dozijn-formule moet gebruiken.

Het is toch zo dat klanten bij jou kopen om hun problemen opgelost te krijgen? En als jij ze kan helpen meer dan 1 probleem op te lossen, dan willen ze vaker bij jou kopen (dat is het begin van de geldmachine). Ik geef hier een simpel voorbeeld van:

Als jij een producten/dienstenpakket zodanig opzet waarbij de ene dienst automatisch naar de andere leidt, help je jouw klanten betere resultaten te behalen en wordt tegelijkertijd jouw bedrijf winstgevender.

Dat is heel mooi.

Vraag jezelf af: is jouw bedrijf nu op zo’n soort fundament gebouwd?

Heb jij een systeem waarmee jij jouw harde werk omzet naar voorspelbare en exponentieel groeiende hoge inkomsten?

Of heb je gewoon een paar producten en diensten in het leven geroepen en hoop je maar genoeg te verdienen om te overleven?

Het bouwen van een stevig businessmodel is een van de pijlers van Verdienverdubbelaars.

Of jij nu wel of niet klaar bent voor Verdienverdubbelaars, jouw volgende stap is ervoor te zorgen dat jouw bedrijf een geldmachine wordt.

Als je overweegt aan de slag te gaan met Verdienverdubbelaars, moet je weten dat overmorgen (Zondag, 9 oktober) de laatste dag is om dit najaar mee te doen. Stel het niet uit.

Ga niet wachten om van jouw bedrijf een geldmachine te maken. Ga niet wachten om een sterk strategisch plan te maken om jouw omzet te verdubbelen.

Dit is wat jij ontvangt als je met Verdienverdubbelaars Meest Populaire Keuze meedoet:
• Rond de 20 opgenomen lessen met mij—ze zijn kort en actiegericht en passen zo in ieders drukke schema
• 12 mastermind calls met mij gedurende 9 maanden –waanzinnig populair zijn deze in de community want ze zijn net zo krachtig als 1 op 1 coaching
• 9 maanden gratis toegang tot de besloten Facebook Groep Verdienmodel Community waar de meest slimme en warme ondernemers van Nederland in zitten waar je ook veel steun van kan verwachten
• Levenslang toegang tot al het materiaal
• Levenslang toegang tot alle updates en bonussen
• Masterclasses over Facebook Advertising, Verdienmodellen en nog veel meer
• Succes Boosters met handboeken, templates, checklisten
• Online Training Sales Met Compassie om succesvolle salesgesprekken te voeren

Zondag 9 oktober is dus de laatste dag om je op te geven.

Klik hier en doe mee met Verdienverdubbelaars: Jouw snelste route naar jouw Next Level.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Ga jij liever voor de VIP-only waar ik je 1 op 1 begeleid en 3 livedagen bij zitten? Ik doe dat met een groep van 8 deelnemers. Er zijn nog 6 plaatsen.

Bewaren

Dit is het verschil tussen 10.000 of 100.000 euro verdienen in 1 jaar

On 3 oktober 2016

Het schijnt dat 100.000 euro verdienen een soort magisch getal is. Tenminste, ik hoor vaak van ondernemers dat ze dat willen verdienen.

Tja, 100.000 euro is echt nog maar het begin. Daarnaast vraag ik mij af of veel ondernemers weten hoe je die omzet voor elkaar krijgt. En bovenal, wat je ervoor hebt te doen om het voor elkaar te krijgen.

Is het tijd dat je nodig hebt? Is het hard werken?

Nee, het is een kwestie van werkhouding en ontwerp.

Eerst over werkhouding.

Ik heb 20 jaar in loondienst gezeten. Ik zat in een commerciële omgeving. Ik was de marketing manager in het bedrijf.

Ik heb de eerste jaren van mijn werkzame leven wat zitten lummelen. Ik gaf van veel zaken de schuld aan anderen.

Totdat ik doorkreeg dat ik mijn houding moest veranderen.

• Ik ging 100% verantwoordelijkheid nemen voor mijn acties
• Ik probeerde eerst de ander te begrijpen voordat ik zelf begrepen wilde worden
• Ik startte een project met het einddoel in zicht
• Ik ging denken in oplossingen i.p.v. in problemen
• Ik ging meer lef tonen vanuit vertrouwen in mijzelf

Mijn carrière ging daarna als een speer. Maar zoals je weet, ben ik eruit gestapt. Op naar vrijheid in ondernemerschap!

Maar die vrijheid kan ik alleen omzetten tot succes door megaveel discipline te hebben en een krachtige werkhouding. Ik kon dat niet zomaar laten varen.

En nu over ontwerp.

Als marketeer in het bedrijfsleven hadden we bepaalde targets voor ogen. Het ging om grote omzetten die we als doel stelden. Elk kwartaal een nieuw doel.

Wat ik leerde is dat je dat doel wel kan stellen, maar niet zonder het ontwerp van je bedrijf aan te passen.

Het maakt niet uit hoe hard je werkt, ook niet hoeveel tijd je erin stopt, of hoeveel kennis of vaardigheden jij hebt. Als jouw bedrijf niet het ontwerp heeft om je doel van bijvoorbeeld 100.000 euro te bereiken, ga je het niet halen.

Wat bedoel ik precies met als ik zeg het ‘’ontwerp’’ van je bedrijf?

• Jouw prijzen
• Jouw businessmodel
• De verpakking en structuur van je aanbod
• De manier hoe je met klanten en prospects omgaat
• Jouw campagnes
• Jouw team
• Jouw merk
• Jouw timemanagement
• Jouw projectmanagement

Het zal allemaal samen moeten werken en op elkaar in moeten spelen t.a.v. jouw doel, welk doel dat dan ook is.

Er is een hele goede kans – of jij je dat nu realiseert of niet – dat jouw bedrijf gebaseerd is op het ontwerp van een 10.000 euro omzet of iets hoger i.p.v. het ontwerp om te groeien naar 100.000 euro.

Jij stopt veel tijd en energie in jouw bedrijf…maar je stevent niet af op een helder geformuleerd doel.

Om de omzet voor elkaar te krijgen die jij wilt halen zul je elke dag structurele aanpassingen en veranderingen moeten maken aan het patroon van je routine en discipline. Op die manier haal je wel jouw doel.

Jouw bedrijf werkt net zo. Je kiest een doel en dan pas je het ontwerp van je bedrijf aan.

Als je geen keuze maakt, zit je in de overleefmodus en verdien je te weinig. En als je geen aanpassingen doet kom je nooit in de buurt waar je wilt zijn met jouw bedrijf.

Kies een doel en pas jouw ontwerp daarop aan.

Wil je weten hoe je het ontwerp van je bedrijf aanpast om naar de 100.000 euro te gaan?

Vanavond om 20:30 uur vertel ik voor de laatste keer over de 3 Manieren Om Door Te Breken Naar 100.000 euro In 6 Maanden. Gewoon, open en eerlijk.

Ja, het is ook voor jou mogelijk….maar wel op basis van een aantal voorwaarden.

Wat je gaat leren is:
• De 9 essentiële BOUWSTENEN voor jouw eerste Euro 100.000
• Slimme VERDIENMODELLEN waarmee jij lekker verdient
• De ONTBREKENDE PUZZELSTUKKEN in jouw bedrijf
waardoor jij te weinig verdient
• Hoe jij CONSTANTE STROOM van klanten krijgt en een VOORSPELBAAR HOOG INKOMEN
Wat je kunt doen om de voor jouw PERFECTE LIFESTYLE en VRIJHEID in je bedrijf te creëren
• Hoe jij op korte termijn naar jouw NEXT LEVEL kan gaan.

Wat anderen over mijn gratis online training zeggen is:

testimonial-webinar-2-september

 

testimonial-webinar-1-september

Deze speciale online training is er voor JOU als je meer naar een volwassen fase wil in jouw bedrijf. Niet meer dat rommelen in de marge en kleine denken, maar ECHT voor jouw droom wilt gaan dit najaar.

>> Geef je hier op <<

Super om je vanavond te ontmoeten!

Petra

P.S.: Vanavond om 20:30 uur neem ik je mee naar de 3 Manieren Om Door Te Breken Naar 100.000 euro In 6 Maanden.

Ik neem je mee naar de verschillende stappen om een sterk bedrijf te bouwen vanuit jouw businessmodel dat weer leidt naar jouw ideale verdienmodel.

Plus, ik ga jouw vragen beantwoorden en geef je alle details hoe jij met mij aan de slag kan gaan om echt dit najaar jouw unieke bedrijf (verder) te laten groeien.

Het is vanavond om 20:30 uur. Laatste Kans!!
Klik hier en reserveer jouw stoel.

Bewaren