Wat is jouw thema voor 2017?

On 2 januari 2017

Ik kan natuurlijk zeggen over 2017 dat dat jouw beste jaar ooit moet worden.

Maar ja, waarom?

Ik hoop juist dat de voorafgaande jaren al topjaren voor jou waren en dat er nog veel meer voor jou aankomen.

De allerbeste wensen in ieder geval voor 2017!!

Ik heb er heel veel zin in. En jij?

Aan elk jaar plak ik een thema. Dat is mijn manier om elk jaar weer het beste jaar ooit te maken. Het is maf, maar als ik eind van jaar terugkijk is het thema dat ik mij voorneem voelbaar en zichtbaar.

Het thema voor 2016 was voor mij Verdieping en Verbreding, zowel persoonlijk als zakelijk.

Ik heb mij eraan gehouden. Ben veel 1 op 1 gaan werken om de verdieping aan te gaan met klanten en daarnaast een internationaal gecertificeerde NLP-trainer opleiding gevolgd.

Ben in maart naar de USA geweest voor verdieping en verbreding van mijn marketingkennis.

En in december heerlijk 14 dagen de verdieping van ontspanning aangaan en de verbreding van mijn horizon verkrijgen door een ware Carribean Cruise te maken. Het was een droomreis.

2016 was al mijn beste jaar ooit!

Wat kan ik mij nog meer wensen, vroeg ik mij af. Wat is het thema voor 2017?

Ik worstelde ermee totdat ik het boek ‘Bewustzijn’ las van Anthony de Mello. Wat een snoeischerp en down to earth boek zeg! Ik smul ervan.

Mijn thema is nu helder. Het jaar 2017 is het jaar van Zelfbewustzijn voor mij.

Het is best een heftig voornemen. Je kan alleen bewust worden als je jezelf durft te observeren, alsof je naast jezelf staat of erboven hangt.

Bewust worden dat je als mens gedachten en gevoelens hebt, maar dat je ze niet bent. Je bent nooit je gevoelens of gedachten.

De werkelijkheid, de waarheid, is wat het is en daar verzinnen we vaak gedachten en gevoelens omheen.

Veel mensen leven daarom in een illusie en dus ook ondernemers. Ze bedenken excuses om naar niet de stap te zetten die ze hebben te doen.

2017 is het jaar om wakker te worden met de waarheid, niet meer geloven in illusies.

Er zijn geen toverstokjes die jouw bedrijf tot big business omtoveren, er zijn geen quick fix formules, er zijn geen snelle korte wegen naar rijkdom…

Er is wel zelfobservatie en je beseffen dat de zaken in je leven je niet zomaar overkomen. Als het naar jouw idee negatief is wat er gebeurt, of wat je denkt of voelt is negatief besef dan …je moet je er niet mee identificeren.

Zie de werkelijkheid zoals deze echt is, observeer je gevoelens en gedachten. Alle gedachten en gevoelens zitten in jou en niet zozeer in de werkelijkheid.

In mijn videoblog hieronder vertel ik meer over mijn thema voor 2017.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En wat is jouw thema voor 2017 en waarom? Laat een reactie achter onder dit blog of onder de video.

Het allerbeste voor jou in 2017!!

Hou van jezelf,

XXX Petra

P.S.: Ken je andere ondernemers die worstelen met hun tijd, omzet en het krijgen van klanten? Deel dan dit blog. Het is nooit te laat om slim en strategisch te gaan ondernemen!

Bewaren

Bewaren

[Gratis Workshop] Realiseer Jouw 2017 Profit Focus…

On 22 november 2016

De afgelopen 5 weken heb je belangrijke bouwstenen voorbij zien komen voor het bouwen van jouw sterke bedrijf in de Winter Business School.

Maar ja, hoe ga je al die zaken plannen?

Ik hou er helemaal niet van om een jaar vooruit te plannen.

Zo, ik heb het gezegd.

Begrijp me goed. Ik HOU van plannen. Ik ben er gek op om grote visie naar de realiteit te brengen. (Echt dus he, dat is wat ik voortdurend met klanten doe).

Maar een jaarplan maken? Nuh…dank je wel.

En tegelijkertijd, ben ik dit jaar 3 maanden op vakantie geweest en heb ik 9 maanden meer verdiend dan in 12 maanden in 2015.

Dus ja, hoe boek je nou goede resultaten zonder een jaarplan?

Eigenlijk heel simpel: ik focus mij op een paar aandachtsgebieden, en ik zorg ervoor dat ik daar het maximale eruit haal.

Natuurlijk hoort daar het stellen van doelen bij. Maar dan heb je nog niet het hele overzicht te pakken.

Het werk dat ik op dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse basis doe? Daar is altijd gedreven door een intense focus.
Maar focus voor de focus heeft niet zoveel zin.

En daarom wil ik jou graag het exacte systeem onthullen om de JUISTE FOCUS te krijgen in een geheel nieuwe, live, GRATIS workshop vanavond (22 November) om 20:30 uur.

>> Klik hier om jouw stoel te reserveren <<

En dit is belangrijk omdat: Ik zie veel te veel bedrijven een langzame dood sterven doordat ze zichzelf te kleine doelen stellen.

Weet je…ik was een van die bedrijven. Ik dacht het allemaal op een rijtje hebben en de juiste zaken aandacht gaf.

En dat ik daarmee de juiste doelen bereikte. Ik dacht bezig te zijn met de juiste ‘’strategische’’ prioriteiten.

Begrijp me niet verkeerd. Het ging best ok….maar ondanks al mijn inspanningen brak ik maar niet door en boekte ik geen echte vooruitgang.

En dat allemaal omdat ik niet wist wat en hoe ik moest kiezen waarop te focussen. Ik was wanhopig op zoek naar dat ene ding voor de doorbraak.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat het niet aan mij lag. Het bleek dat niemand mij ooit had geleerd een prioriteit te kiezen dat voor het domino effect van verandering zou zorgen.

Wat ik je graag wil laten weten is dat ik wat had te leren en dat is: Het is niet waar dat iedere ondernemer op hetzelfde focus moet hebben.

En als jij jouw focus baseert op wat je anderen om je heen ziet doen, gaat het niet voor jou werken – hoe logisch het doel ook gesteld is.

Je hebt in plaats daarvan JOUW KERNFOCUS te vinden: dat ene ding dat, als jij je erop zou focussen, ervoor zorgt dat jouw bedrijf vooruit schiet zoals je nog nooit hebt gezien.

Hoe vind je JOUW KERNFOCUS?

Het geheim is dat je hebt te kijken naar waar jij wilt zijn – wat jouw visie is – en dan een plan hiervoor creëert hoe je vandaag nog 1 onderdeel van die visie realiseert.

Dus niet zoiets als ‘’ernaar toe werken’’. Ook niet zoiets als ‘’dichterbij komen’’.

Maar hoe jij van 1 onderdeel hiervan realiteit maakt, nu.

Dat is even de simpele versie; er komt uiteraard meer bij kijken.

Daarom, om jou te helpen deze strategie in actie te brengen, nodig ik je uit vanavond 20:30 bij mijn live, GRATIS workshop te zijn: Realiseer Jouw 2017 Profit Focus en boek meer vooruitgang de komende 4 maanden dan in de afgelopen 12 maanden samen.

>> Klik hier en geef je op voor de gratis workshop <<

Doe mee en ik vertel jou hoe jij stap voor stap jouw plan maakt.

Waar we het over gaan hebben is:

• De 8 belangrijkste FOCUSgebieden om je bedrijf tot groot succes te maken

• Wat voor jou in jouw bedrijf en leven klopt om VERVULLING EN VOLDOENING eruit te halen

• Het realiseren van de MEEST IDEALE SITUATIE in jouw leven en bedrijf

• Hoe jij de beste en snelste stappen maakt naar PROFIT

• Welke actie jij NU kunt nemen om KOERS te zetten naar meer klanten en omzet Deze speciale training is voor JOU

als je meer vooruitgang wil boeken met jouw grote doelen en daarmee echte doorbraakresultaten wil neerzetten…dit jaar nog…

>> Geef je hier op <<

Heel veel zin in om jou vanavond te ontmoeten!!

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Hier is de korte versie: VANAVOND neem ik je achter de schermen mee en vertel ik je waar JIJ je op hebt te focussen zodat jij de grootste en meest fantastische resultaten die mogelijk voor jou zijn behaalt.

Het is echt een workshop format en ik neem je stap voor stap mee – of je nou van planningen houdt of niet 😉

Plus, beantwoord ik al jouw vragen en geef ik je alle details mee hoe jij op een totaal nieuwe manier met mij kan werken om ervoor te zorgen dat jouw visie realiteit wordt.

Het vindt vandaag Dinsdag 22 November plaats om 20:30 uur. Klik hier om je stoel te reserveren.

P.P.S.: Ja, het wordt opgenomen. Ja, er komt een replay, maar alleen voor degenen die zich registreren. Dus registreer jezelf hier ok?

[Winter Business School Week 5] Waarom succesvol business bouwen over jouw platform gaat en niet over jouw website.

On 15 november 2016

De afgelopen 4 weken heb je belangrijke bouwstenen voorbij zien komen voor het bouwen van jouw sterke bedrijf.

We zijn gestart met de Kickoff van het webinar De 3 Meest Waardevolle Strategieen Om Tot Een 100.000 Euro Bedrijf Te Komen. Als je die nog niet hebt gezien, download deze hier gratis.

Daarna zijn we aan de slag gegaan met je product en klantreis, jouw slimme verdienmodel (download hier de gratis Verdienmodel Test) en interviewde ik een Facebook Advertising Expert over positionering.

Vandaag in week 5, en tevens de laatste week van de Winter Business School, gaat het over de funnelstrategie.

Waar gaat dat over, vraag je je misschien af?

Laat mij jou dan dit vragen:
Heb jij wel eens het idee dat jij een prachtig product of dienst hebt, maar het je niet lukt om door al dat getetter van anderen heen te komen op Social Media?

Of voelt het alsof je aan het schreeuwen bent in een overvol stadium? Of krijg je het idee dat je tijdens een luidruchtig feestje met snoeiharde muziek de aandacht probeert te trekken van iemand aan de andere kant van de zaal?

Je bent niet de enige.

De afgelopen 10 jaar is het steeds meer een uitdaging om aandacht te trekken in de luidruchtige online wereld.
Het hebben van een geweldig product of dienst of een nobele missie…het voldoet niet meer. Wat jij nodig hebt is een platform, een plek waar jij kan uitblinken en kan laten zien wat jij kan.

Waarom is dit het geval?

1. De markt raakt overvol met zzp’ers en ondernemers die doen wat jij doet. Echt, de concurrentie wordt steeds groter. Ze vechten allemaal voor 1 ding: de aandacht van de klant. En jij bent in concurrentie met al die anderen die ook een stukje van de markt willen.

2. Steeds meer mensen zijn meer afgeleid dan ooit. Er niet alleen meer producten, er zijn ook meer films, meer TV kanalen, meer apps en podcasts. Maar er zijn ook veel meer websites bijgekomen en natuurlijk al die Social Media kanalen.

Word het je af en toe teveel nietwaar? Infobesitas, informatieovervloed is de nieuwe ziekte. Al die mensen en al die foto’s, films….en dan ben jij er nog in die menigte en heb je geen microfoon.

Maar met de komst van Social Media heeft ineens iedereen toegang tot de virtuele microfoon en kan zijn of haar stem laten horen.

Als je slim bent laat je je stem niet zomaar overal horen. Tetteren om te tetteren is tijdsverspilling. Je bedient daar trouwens maar een heel klein deel van mensen mee die willen horen wat jij te zeggen hebt. Je stem laten horen doe je via een systeem en je pakt het strategisch aan. Dat systeem is de funnelstrategie.

Wat is een funnel?
De funnel is een systeem dat jij jouw prospects laat doorlopen om er uiteindelijk betalende klanten van te maken. Dat proces kan langzaam en ook heel snel gaan. Je kan jouw klant gedurende het gehele funnelproces op het juiste moment de juiste manier waarde leveren zodat je de klant sneller binnenhaalt.

Een funnel ziet er als volgt uit:

marketingfunnel

Het mooie is, tenminste dat vind ik, is dat de funnel steeds meer gaat over marketing in plaats van over sales. De opkomst van Social Media is daar de aanjager voor geweest.

Hoe zet je een funnel op die voor jou werkt?

Wat jij nodig hebt is een platform. Een platform is opgebouwd uit:
• Contacten
• Klanten
• Prospects
• Volgers
• Fans

Jouw platform, is jouw tribe. Hierin zitten mensen die dezelfde passie delen en die dit het liefste met mensen doen die er net zo over denken.

Nu heb jij nog een platform nodig om hen te bereiken. Vandaag de dag kan dat.

Graag leg ik je alles uit over de slimste funnelstrategieën waarmee jij jouw platform opbouwt. Download nu de gratis Marketing Funnel Playbook en ontdek de 7 slimste funnelstrategieën van dit moment om meer klanten te krijgen.

Ken jij nog meer andere slimme ondernemers die deze winter er graag warmpjes bij willen zitten? Deel dit artikel of verwijs ze naar de gratis 5-weekse Winter Business School waar de gratis Marketing Funnel Playbook voor hen klaarstaat.

Voor vandaag heb ik voor jou deze opdracht: Wat is jouw eerste stap naar het bouwen van jouw platform?

Geef jouw antwoord in de besloten Facebook Groep en ontvang mijn persoonlijke reactie en tips op jouw idee.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Deel dit artikel met ondernemers die ook graag meer klanten en omzet willen. Wijs ze op de gratis Winter Business School.

Bewaren

Bewaren

[Winter business School WEEK 4] Potentaat of Poeslief? Positioneren doe je zo!

On 10 november 2016

Gisteren ben je wellicht geschrokken, of heb je juist gejuicht?

Donald Trump wordt in januari 2017 de 45ste president van de USA. Hij snapt positionering als geen ander. Hij heeft de afgelopen jaren de TV daar goed voor ingezet.

Dat deed hij sinds januari 2004 wel 14 seizoenen lang met het programma The Apprentice. Hij zocht in dat programma zijn troonopvolger. Hij positioneerde zichzelf daarmee als de koning. Hij zag er in ieder geval tijdens de uitzendingen heel koninklijk en presidentieel uit. Bovendien was hij perfect uitgelicht.

Alle associaties rondom het presidentschap waren reeds in dat programma aanwezig. De gewilde perceptie was gezet. En nu geloven miljoenen in Amerika dat hij hen gaat redden. Hij is ‘hun koning’.

Ja, ik weet het, TV is niet echt. Jij weet dat wellicht ook….maar voor veel Amerikanen is TV echt. En zo is het ook met de nieuwe media.

Toen ik in 2010 met mijn bedrijf begon was ik, naast nerdy Google Analytics rapportages maken voor klanten, ook Social Media trainingen aan het geven. Ik begreep daardoor snel dat je via die kanalen je merk kon bouwen door mijzelf goed via Social Media te positioneren. Ik heb daar in de eerste jaren van mijn bedrijf heel veel tijd aan besteed. Zo werd ik snel gezien als marketingexpert.

Positioneren wat betekent dit nou?
Als je de definitie van positioneren opzoekt, kom je tot zaken als: het verwerven van een positie in het brein van de klant het liefst t.o.v. de concurrent. Die positie krijg je niet zomaar. Als je een sterk bedrijf wilt bouwen, moet je eigenlijk ook heel veel weten over de hersenwerking van mensen.

Waarom is positioneren de eerste stap naar een sterk bedrijf?
De laatste jaren is er een enorme explosie geweest in het aanbod van product- en diensten en zeker online. Het wordt steeds moeilijker om op te vallen. Met jezelf juist te positioneren stel je in feite je potentiële klanten gemakkelijker in staat voor jou te kiezen.

Je kan wel denken, ik ben heel erg goed, ik heb geen zin in al die poespas. Maar omdat het aanbod aan producten zo groot is en er heel veel mediakanalen zijn, kan je er echt niet meer vanuit gaan dat een product of dienst zichzelf verkoopt.

Mijn belangrijkste tip voor jou is dat je dus niet vanuit je product of dienst moet denken, maar je moet denken als een merk, oftewel je moet merkgericht denken. Een sterk bedrijf bouwen is prima, maar een sterke brand bouwen is nog veel slimmer en levert jou en ook je klanten uiteindelijk heel veel meer op.

Hoe krijg je breinpositie?
Weet je, een positie in het brein van je prospect krijg je sowieso wel, maar hoe zorg je voor de juiste breinpositie zodat jij jouw waarde kan overbrengen?

Je wilt dat je potentiële klanten positief getriggerd worden door wat je te bieden hebt en dat betekent dat ze positieve associaties moeten krijgen met je product of dienst.

Bij het zien van een regenjas van de C&A, heb je een andere associatie dan bij het zien van een regenjas van het chique merk Burberry. Burberry heeft een totaal andere positionering dan C&A nietwaar. En met C&A gaat het vandaag de dag een heel stuk minder.

Het positief triggeren van je potentiële klant doe je door een heldere keuze te maken wie je wilt bedienen als klant en die ga je zo specifiek mogelijk benoemen. Ten tweede benoem je welk probleem jij oplost en ten derde benoem je heel helder het resultaat dat je gaat neerzetten voor je klant. Het is dan met name dit resultaat dat een positieve associatie teweeg moet brengen in het brein van je klant. Het heeft hen in feite al te motiveren om tot actie te komen.

Klanten kopen motivatie…en niet jouw product of dienst.

Ik zie hier veel ondernemers die superinhoudelijk zijn en heel goed in hun vak op sneuvelen. De realiteit is, ook al lever je nog zo’n geweldige kwaliteit, potentiële klanten zullen dit niet zien omdat ze hier niet in aanraking mee zijn gekomen.

Als je goed bent in je vak en veel kwaliteit levert, zal je dit veelvuldig moeten laten zien….gratis!

Klanten kiezen simpelweg het merk waar ze het meest bekend mee zijn en het meest van op de hoogte zijn.

Maar hoe zorg je er dan voor dat je bekend wordt en meer naamsbekendheid krijgt. Hoe creëer je awareness voor jouw merk?

Trump heeft dat in feite jaren gedaan via zijn TV programma. Heel erg clever.

Als jij meer klanten wilt krijgen heb je dus aan je bekendheid te werken. Zo kunnen potentiele klanten aan je wennen. Je hebt jezelf op allerlei manieren zichtbaar te maken.

Via zichtbaarheid wordt je meer herkend en blijf je meer in het geheugen hangen. En die zichtbaarheid heb je heel vaak te herhalen. Telkens weer. Social Media lenen zich daar goed voor.

Zichtbaarheid wordt nog wel eens als een ‘eng ding’ gezien door ondernemers. Ik vind niet dat je je zomaar zichtbaar moet zijn om maar zichtbaar te zijn.

Stel jezelf eerst de vragen: Hoe wil jij connecten met jouw klanten? En hoe wil je dat ze op jou reageren?

Jouw zichtbaarheid mag juist uniek zijn qua associaties, sterk, verrassend etc. passend bij de waarden van jouw identiteit. Dat wat je dan uitstraalt en wat anderen dan over je gaan denken is perceptie. Dat is jouw imago.

Dus jouw positionering is niet perse waar, het is alleen waar in de perceptie (lees: in het brein) van jouw potentiele klanten.

Stel jezelf de vragen: Hoe ben jij anders dan je concurrenten in jouw markt? Welke positie kan jij claimen in jouw markt?

Voor week 4 van de Winter Business School sprak ik met Parsifal Tritsch van Digitus Marketing. Hij is Facebook Marketing Expert (hey…ik heb hem meteen in jouw brein gepositioneerd 😉

Om meer in mijn grootsheid te stappen en nog bekender te worden zet ik sinds 2015 Facebook Advertising in. Ik besteedde dit eerst uit aan Digitus Marketing en sinds een half jaar heb ik het ook zelf in de vingers.

Met goede tekst en foto kun je veel bereiken en goede klanten aantrekken via Facebook Advertising. Dat is wat ik het afgelopen jaar heb ervaren.

Zie hier het interview met Parsifal over branding en expertstatus.

beeld-ezine-10-november-2016

En hoe positioneer jij jezelf? Laat eens weten in de besloten Facebook Groep.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Nog even over Trump. Ik vind het een engerd, maar dat is mijn perceptie 😉 Wees niet bevreesd, mocht je dat zijn. Juist nu is de tijd aangebroken om een tegenbeweging in te zetten. Maak jezelf zichtbaar en laat zien voor welke waarden jij staat. Be The Change You Want To See In This World.

[Winter Business School Week 3] Wat heeft zichtbaarheid met je verdienmodel te maken?

On 2 november 2016

Op zich is een verdienmodel bedenken vrij gemakkelijk. Het werkt namelijk zo:

• Je bedenkt wat je wilt verdienen in 1 jaar
• Je bedenkt de prijzen bij je verschillende producten
• Je gaat de klanten binnenhalen voor die producten
• Je ziet dan wat je omzet
• Je maakt kosten in tijd en geld om dit allemaal voor elkaar te krijgen en die kosten trek je ervan af
• Zie daar of je verdienmodel winstgevend is

En dat zit allemaal in de onderste twee bouwstenen van jouw businessmodel!

businessmodellen

Nou ja…, de 7 bouwstenen erboven en hoe je die inricht hebben weer heel veel invloed op wat jij daadwerkelijk
gaat verdienen ook al zet je hoge doelen of heb jij een megagrote intentie gedaan.

Een van de zaken die jou gaat helpen met het echt verzilveren van de door jou bedachte verdienmodel is jouw zichtbaarheid.

-Hoe zichtbaar ben je nu?

-Wat maak jij zichtbaar van jouzelf?

-Ben jij zichtbaar op de off- en online plekken waar jouw potentiele klanten zitten?

– Wat ondersteunt jou bij jouw zichtbaarheid zodat expertstatus stijgt?

Zelf ben ik al jaren behoorlijk zichtbaar en tegelijkertijd groeit ook mijn zichtbaarheid doordat ik mij steeds verder persoonlijk ontwikkel.

Zie hieronder een foto van mij op de cover van het magazine Computer Partner in mijn rol als European Marketing Coordinator voor AOL Time Warner in het jaar 2000. Zichtbaarheid is mij al jaren niet vreemd.

winstgevend

Wat jij van jezelf laat zien heeft een bepaalde perceptie. En perceptie gaat niet over de waarheid, maar hoe anderen over jou denken n.a.v. wat ze van jou off- of online zien of lezen. Je neemt jouw plekje in in hun brein.

Daar heb jij heel veel invloed op. Die invloed werkt door in jouw prijs en dus in je verdienmodel.

voor-de-camera-hgne

Morgen ontvang je jouw Verdienmodel Test. Die heeft niet alleen met rekensommetjes te maken…als je dat soms dacht 😉

De vragen in de test gaan jou helpen om zichtbaarder te worden zodat het verdienmodel dat je bedenkt ook echt voor jou gaat werken.

Je wilt en kan niet wachten?

Daarom voor vandaag alvast deze opdracht: Bedenk 2-3 manieren om jouzelf binnen 24 uur meer zichtbaar te maken zodat jouw expertstatus stijgt.

Geef jouw antwoord in de besloten Facebook Groep en ontvang mijn persoonlijke reactie en tips op jouw idee.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Ken jij nog meer andere slimme ondernemers die deze winter er graag warmpjes bij willen zitten? Deel dit artikel of verwijs ze naar de gratis 5-weekse Winter Business School.