Heel ZZP Holland bakt…

On 7 februari 2017

Ik kijk niet veel TV. Maar als ik TV kijk is het kook-TV. Ben gek op 24-Kitchen.

Taarten bakken en koken, zijn supercreatieve processen.

Ondernemen is net zo’n creatief proces als een taart bakken.

Je hebt de juiste ingrediënten nodig. Je moet nadenken of je een droge taart wilt of een meer sponzige.

Welke smaken gaan erin? Rijke chocoladesmaak of het frisse van citroen?

Lekker combineren kan natuurlijk ook.

Je wilt het helemaal naar jouw smaak hebben, daar gaat het om. Met als resultaat een taart waar je nog heel lang lekker van kunt smullen en jij hier genoeg van ontvangt.

Nu zie je als ondernemer genoeg lekkere ingrediënten voorbijkomen die jij graag aan jouw taart wil toevoegen:
• Een online programma maken
• Meervoudige inkomstenbronnen verkrijgen
• Sexy teksten voor op je website
• Lanceren van je producten of diensten
• De Met Minder Moeite Meer Smaak Formule
• ‘kijkmijsucceshebbenengeefjesnelopvoorjouwsucces’-programma’s

(Deze laatste is van een van de nieuwsbrief lezers die zeer enthousiast reageerde op mijn vorige blog).

Je voegt de ingrediënten toe en proeft…..en je merkt het smaakt helemaal niet als jouw smaak. Het is een taaie massa geworden of een blubberige zooi. Maar geen lekkere taart met de voor jou juiste ingrediënten.

Ik sprak laatst een ondernemer die in 2016 Euro 10.000 omzet heeft gehad. Ze wil in 2017 doorgroeien naar Euro 50.000. Ze kan uit heel veel ingrediënten kiezen om dat voor elkaar te krijgen. Maar welke zijn geschikt voor haar?

Ze zal sowieso stappen moeten nemen om de kennis van de juiste ingrediënten tot zich te nemen, want geen actie nemen kost haar geld, dit jaar zeker Euro 40.000.

Om jouw taart heerlijk te laten smaken geeft ik vanavond om 20:30 uur de gratis Live Masterclass over de 5 Slimste Stappen Naar Jouw Winstgevende Businessmodel.

>>> Geef je hier op.

In 2017 wil jij echt gaan smullen en de vruchten plukken van de waarde die jij jouw klanten biedt.

Ik spreek je graag vanavond om 20:30 uur.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Mocht jij anders ondernemers die ook graag hun bedrijf (verder) van de grond willen laten komen, mail ze dan deze link.

Komt een businessmodel bij de dokter

On 5 februari 2017

Op jouw pad naar een winstgevender bedrijf tref je vele verleidingen en zijpaden aan.

Het verleidelijke zijpad dat lonkte naar het grote avontuur van beloftes met snel veel geld verdienen is zo ingeslagen. De ultieme oplossing voor jouw bedrijf is nabij.

Voor jij het weet word je verlost van jouw pijn. Echt….heel snel…

Jij hoeft alleen je website maar aan te passen. Of jij komt er wel met flink investeren in webinars.

Of wat dacht je van de belofte van vrijheid die binnen enkele maanden binnen handbereik is?

Hard werken? Welnee dat is niet nodig, dat doen degenen die het jouw aanprijzen ook niet.

Neem maar een shot van dit heerlijke mengsel, fix het maar met deze online business tools en jij zit binnenkort alleen nog maar met je armen over elkaar te kijken hoe het geld binnenstroomt.

De afgelopen jaren heb je al van alles uitgeprobeerd en wellicht in vele (online) programma’s geinvesteerd.

En je merkt…het klopt niet. Het werkt niet voor JOU!

Het maakte jou tot slaaf van voorgekookte en uitgekauwde zielloze formules.

Beloftes van Get Rich Quick…

Het zoog jouw creatief vermogen weg.

Wat nog overblijft is dat je bedrijf begint te niezen. Het voelt rillerig.

En dan krijg je het benauwd. Het zweet breekt je uit.

Want:
– Je hebt te weinig klanten
– Je verdient te weinig met je online bedrijf
– Je vindt geen klanten voor de hogere prijzen die je wilt vragen
– Jouw klanten boeken geen resultaten met jouw (online) programma
– Je hebt heel hard te werken voor weinig inkomsten
– Jouw klanten snappen jouw waarde niet
– Je hebt veel geleerd hoe een zogenaamd high-end bedrijf opgezet moest worden maar je verdient er nog steeds niets of te weinig mee
– Je denkt dat de tactiek van emailmarketing de oplossing is voor het aantrekken van klanten

Je komt tot de conclusie…je moet naar de dokter.

Er komen genoeg dokters voorbij zoals jij weet.

Zij hebben DE PIL voor jou of snel DE SHOT die jij nodig hebt om jouw bedrijf van de grond te krijgen.
Lekker simpel en effectief toch?

Het verleidelijke zijpad komt weer in zicht. Je stapt in…

En je leert zeker wat, maar raakt alleen maar verder uit koers.

Hoe komt dat?

Veel van die dokters zijn namelijk geen specialist. Ze doen aan symptoombestrijding.

Of ze willen dat jij net zoals zij gaan werken…zonder de voorwaarden te vertellen waar jij aan hebt te voldoen.
Ach, wat maakt het je uit denk je, je bent even van je pijn verlost. Je hebt een aspirientje gekregen.

En dan begint de ellende opnieuw.

Jij hebt last van:
Weinig bezoekers op jouw website, jouw klanten gaan dat bedrag dat jij wilt niet betalen, jouw verdienmodel daar is wat mee, je hebt vast andere online tools nodig, jouw kennis van Social Media is niet optimaal, je haalt te weinig klanten binnen met webinars, je weet niks van Facebook Advertising, te hard moeten werken voor weinig, veel te lange uren maken in een week…

…en je hebt al van alles geprobeerd en het werkt nog steeds niet voor jou…

Waar jij echt last van hebt is: jouw businessmodel.

Al die puzzelstukken, ze passen niet in elkaar.

Dit weten veel dokters niet (of ze doen net alsof) en jij waarschijnlijk ook niet.

Anders zou jij wel bij de dokter aangeven dat het aan jouw businessmodel ligt en zouden zij aankomen met een geintegreerde strategische aanpak in plaats van tactische losse flodders.

Specialisten focussen niet op tactieken. Zij weten dat jij jouw bedrijf op jouw unieke en creatieve manier wilt bouwen vanuit jouw idee over vrijheid, geld verdienen en jouw waarde delen.

Om jou te helpen geef ik dinsdagavond 7 februari 20:30 uur de gratis Live Masterclass over de 5 Slimste Stappen Naar Jouw Winstgevende Businessmodel.

>>> Geef je hier op.

Het is nu tijd die aspirientjes en paardenmiddelen opzij te leggen en echt voor jouw unieke waarde te gaan en dit stevig, creatief en onderscheidend in de wereld te zetten.

Ik spreek je graag dinsdagavond 7 februari om 20:30 uur.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Mocht jij anders ondernemers die ook graag hun bedrijf (verder) van de grond willen laten komen, mail ze dan deze link.

Het onzinverhaal over de grote emaillijst

On 22 januari 2017

Wellicht heb je het superdruk met het schrijven van je blogs, Facebook Advertising campagnes, teksten voor je website…zodat je meer klanten krijgt.

Maar je merkt iets…het levert jou nog niet op wat jij zoekt.

Het zijn niet de juiste klanten die je aantrekt en je inkomsten blijven te laag.

Je hoort vast vaak dat je jouw emaillijst moet groeien. Hoe meer abonnees des te beter.

Wat een onzin!

In 2013 had ik slechts 500 mensen op mijn lijst en had ik een omzet van 80.000 euro.

Emailmarketing is geen strategie, maar een tactiek.

De strategie is het vinden van de juiste klanten, dat is waar het echt om gaat!

Dus niet dat je even geluk hebt…je hebt echt jouw bedrijf zo te ontwerpen zodat je bedrijf groeit.

Het gaat ook niet om harder werken.

Het gaat om het systeem dat je om je bedrijf heen ontwerpt en bouwt dat klanten aantrekt.

Een van de beste ontwerptools waar ik mee werk met mijn klanten is de klantreis.

Met een goed ontwerp van jouw klantreis kun je:
• jouw beste klanten aantrekken
• precies identificeren waar ze op dit moment mee zitten en waar ze naartoe willen
• eruit halen welk aanbod jouw bedrijf de groeispurt bezorgt die jij wilt hebben
• een constante stroom van klanten aantrekken

Als je vanuit het ontwerp van de klantreis de teksten van jouw emailmarketing schrijft hebben ze veel meer effect en leiden ze wel tot het aantrekken van de juiste klanten…en dus tot het financiële resultaat waar jij op zit te wachten.

Natuurlijk doe je hetzelfde met de teksten op je website en in jouw Facebook Advertising.

En op die manier maak jij jouw bedrijf op integere wijze tot marketingmachine zoals goede marketeers dit doen.
Jouw klanten kunnen niet wachten om jouw dienst of product te kopen!

Hier wil je vast meer over weten?

Graag nodig ik je uit voor de gratis online training 3 Manieren Om Jouw Bedrijf Op Integere Wijze Tot Winstgevende Marketing Machine Te Maken.

Het is op 25 januari om 20:30 uur en jij kunt erbij zijn!

Wat ga jij leren:

  • De 7 BOUWSTENEN die leiden naar jouw IDEALE VERDIENMODEL
  • Hoe jij het ontwerp van jouw bedrijf aanpast tot MARKETING MACHINE
  • De 4 SUCCESFACTOREN voor een WINSTGEVEND BEDRIJF
  • Hoe jij een SLIM PLAN maakt voor een VOORSPELBAAR HOOG INKOMEN
  • Wat je kunt doen om de voor jouw PERFECTE LIFESTYLE en VRIJHEID in je bedrijf te creëren
  • Hoe jouw bedrijf op korte termijn de GROEISPURT maakt

Als jij je bedrijf serieus neemt ben je erbij. Ik spreek je dan!

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Ken jij andere ondernemers die meer willen verdienen? Stuur deze mail door ze kunnen MET DEZE LINK aanmelden voor de gratis live training.

Opgeruimd staat netjes

On 15 januari 2017

Zoals sommigen weten ben ik in december 14 dagen op een Carribean Cruise geweest.

Alle tijd dus om na te denken over mijn plannen voor 2017.

Maar heb meer gelezen over het maken van plannen, dan het zelf gedaan. Eigenlijk komen ze nu pas naar boven borrelen. Ze hadden tijd nodig om te pruttelen en te sudderen.

Tegelijkertijd is mijn vriend Jeroen, ook bezig met plannen. Voor ons huis met name.

Gordijnen in de huiskamer gaan weg, er komen zogenaamde shutters. En hij heeft ideeën om de vele DVD’s en CD’s die we hebben, en die nu op elkaar gestapeld in de huiskamer liggen, op te gaan ruimen.

Het is nog lang geen voorjaar, de winter moet nog beginnen, maar ik ben in de opruimmodus. Naast heel veel DVD’s en CD’s stikt ons huis van boeken en LP’s (ja die dingen van vinyl weet je nog wel).

Ons huis raakt steeds meer opgeruimd en ik maak ruimte voor nieuwe plannen en initiatieven.

Je bent vast weer lekker aan de slag en ik hoop ook opgeruimd van start gegaan.

Hoe zit het met je plannen? Met wie toets je die?

Wie kan jou goede feedback geven op wat jij nodig hebt in jouw bedrijf? Dat zijn andere mensen nietwaar?

Natuurlijk kan je het ontkennen dat jij je vaak alleen voelt in wat jij doet.

Maar als het tijd is om in jouw grote idee te duiken, jij het verlangen hebt hier feedback op te krijgen, ondersteuning, medewerking…zie je niet veel mensen om je heen die jou echt begrijpen.

Binnen jouw gezin of familie begrijpen ze maar half waar jij mee bezig bent. En jouw vrienden snappen het ook niet altijd.

Als je op jezelf bent aangewezen – of als je met een klein team werkt – ben je toch meestal op jezelf aangewezen. Je voelt je soms afgesneden van de wereld.

Ondernemers zoals jij hebben behoefte aan mensen…die jou snappen…

…mensen die jou helpen focus te krijgen, je tijd goed in te delen, je aangeven wat voor jou kan werken en jou snel de juiste kant opsturen….

…mensen die op een andere manier naar jouw bedrijf kunnen kijken en jou op kansen wijzen waar je het bestaan niet van wist…

…mensen die jouw overtuigingen uitdagen en je een duwtje in de rug geven om actie te nemen.

En, ondernemers als jou hebben mensen nodig die hun verlangens delen het verschil te willen maken in de maatschappij, hun gezin, en bij henzelf – want jouw purpose en intentie zijn een aantal zeer belangrijke waarden voor jou.

Als jij weer naar jouw kantoor gaat, ook al is dat thuis aan de keukentafel, weet je dat de doelen die jij in 2017 wilt halen behoorlijk afhankelijk zijn van een sterk en slim netwerk. Daarom heb ik deze uitnodiging voor jou:

Doe mee met Groei Hackers Community

In deze community vind jij vast de mensen om jouzelf mee te verbinden en die jou helpen jou bedrijf te laten groeien.

Je kan het 11 dagen gratis uitproberen.

Je kan met iedereen uit de community connecten, vragen stellen, mij het hemd van het lijf vragen en er informatie vandaan halen om jouw bedrijf vandaag nog te laten groeien – geheel gratis.

Klik hier om en start jouw lidmaatschap.

Hou van jezelf!

XXX Petra

Bewaren

De mythe van de Get Rich Quick Formule

On 12 januari 2017

Je kent het wel…diep van binnen schreeuw je om de ultieme pil, het spuitje, het sprintje dat je kan trekken, de quick fix formule die jouw bedrijf in volle glorie succesvol in de markt en op de kaart zet.

Soms…gebeurt dit zelfs. Heel af en toe, op hele zeldzame momenten, is er een paardenmiddel voor omzetgroei. En het is deze zeldzame gebeurtenis die jouw droom voedt dat al jouw problemen slechts een simpele diagnose nodig hebben en nog simpeler medicijn.

Maar helaas, meestal is dit niet waar.

De cultuur van een bedrijf veranderen duurt soms jaren.

Een behandeling van een zieke werkt niet in 1 dag.

Een bedrijf dat aan het verdrinken is moet leren zwemmen.

Je houding en gedragspatronen veranderen werkt vaak beter dan je salespage aanpassen.

Besef dat je bedrijf bouwen niet over 1 nacht ijs gaat.

Vermijd crash diëten.

Wees skeptisch t.a.v. adviseurs die menen jouw bedrijf in 1 flits te kunnen omtoveren tot klantmagneet.

Jouw bedrijf is te waardevol om je afhankelijk te maken van een lot uit de loterij.

Je hebt aan je bedrijf slim te sleutelen en te puzzelen totdat het moment van doorbraak komt. Die doorbraak kan soms even duren.

Misschien moet je voor een ander soort klant kiezen. Kan zijn dat je je aanbod opnieuw moet verpakken of herpositioneren.

Wellicht dat je meer activiteiten in je bedrijft hebt uit te besteden. Of mogelijk dat een draai aan je verdienmodel de boel in versnelling brengt.

De instant formule blijkt in ieder geval vaak een mythe.

En wat dan wel?

Je groei hacken. Huh? Watte?

Ja, er zijn zeker manieren om sneller te groeien. Je kunt je groei hacken.

Maar dat is toch illegaal denk je wellicht?

Natuurlijk is hacken illegaal als het om gevoelige data gaat op computer, maar dat soort hacken bedoel ik niet.

Ik heb het over de focus op duurzame en schaalbare groei van jouw bedrijf. Legaal uiteraard. Een goede Groei Hacker kenmerkt zich door het brandend verlangen van een specifieke doelgroep/klanten samen te brengen met zijn/haar “must-have” dienst of product.

Een Groei Hacker is gedreven door nieuwsgierigheid. Hij of zij wil altijd weten waarom en hoe potentiële klanten bepaalde keuzes maken. Het is een andere en slimme manier om over jouw marketing te gaan denken.

Jij hebt geen tijd en geld om lang op groei te wachten. Dat wil je nu.

Daarom start ik de Groei Hackers Community. Het is voor ondernemers die weinig tijd en budget hebben maar wel goede tools, tips en strategieën willen om de groei van hun bedrijf te versnellen.

Maar daarover volgende week meer 😉

Hou van jezelf,

XXX Petra

P.S.: Ben jij een ambitieuze ondernemer die ook snel wil groeien EN de middelen heeft om hierin te investeren? Plan dan hier jouw Gratis Succesgesprek in.

Graag kom ik met jou in gesprek over jouw mogelijkheden!