3 Meestgemaakte fouten waardoor je inkomsten misloopt + Gratis Masterclass 30 mei

On 26 mei 2017

Je bent wellicht al een tijd geleden met je bedrijf begonnen en verdien je daar je geld mee.

Je hebt je website up and running. Yeah!

Al een aardig aantal mensen op je emaillijst. Joehoe!!

En je eerste klanten heb je ook al binnen. Yesssssssss!!

Je bent happy met je successen. Het is best hard werken, maarrrrrrrrr je haalt resultaten.

Eenmaal lekker aan de slag en flink aan het creëren, merk je langzaam aan dat het anders loopt dan je had gehoopt.

Je wilt vooruit. Maar je merkt iets op.

Hoe hard je ook werkt, de inkomstresultaten blijven op hetzelfde niveau hangen.

Naarmate je business groeit, stapelen zich ook de rekeningen op. Soms vliegt de gedachte door je hoofd:’’Pffff…vind er geen bal meer aan.’’

Je zit aan je inkomstenplafond!

Wij bij Iuliano Intelligent Marketing werken al jaren met ondernemers die tegen hun inkomstenplafond aan lopen.

Die inkomsten variëren: sommigen verdienen 50.000, sommigen 100.000 en wij hebben ook klanten die meer dan 250.000 verdienen en richting de 1.000.000 willen groeien.

Wij hebben klanten geholpen de transformatie aan te gaan om van het ene businessmodel naar het andere te switchen, of van de ene markt waar ze in zitten naar een andere meer lucratieve markt of ze passen hun merkboodschap aan zodat hun positionering helder wordt en hier meer klanten mee aantrekken
.
Op die manier kunnen zij de juiste klanten helpen en een grote impact maken op de mensen waar zij veel om geven.

Ik vertel je graag welke 3 meestgemaakte fouten er zijn waardoor jij inkomsten misloopt terwijl je heel veel meer kan verdienen.

Fout nr. 1: Tactieken implementeren zonder dat er een strategie achter zit.

Strategie…velen kletsen erover maar hebben er de ballen verstand van.

Ik zie het als een spelletje dart. Het idee achter deze game zou kunnen zijn dat je op het dartboard moet mikken.
Dat klopt.

Maar daar ga jij het spel niet mee winnen.

De manier om te winnen is midden in de roos van het dartboard te mikken.

Er is een groot verschil in ‘’hoe het spel te spelen’’ en in ‘’hoe het spel te winnen’’. En daar worden heel veel fouten in gemaakt.

Zo is er vast vaak aan je verteld dat je je lijst moet opbouwen, of dat je Facebook Ads moet plaatsen of een prachtig online programma moet maken.

Er zijn er maar weinigen die jou helpen de strategie in elkaar te zetten die ervoor zorgt terwijl jij het spel speelt.

De ‘’Money Is In The List’’ mythe moet maar eens doorbroken worden. Hoezo meer mensen op je lijst?

De getallen in je bedrijf die wel in de gaten moet houden zijn met name de winst die uit je omzet haalt. Hoeveel cash komt er nou daadwerkelijk bij jou binnen?

Hoeveel hou je over om te investeren in de groei van je bedrijf, het bouwen van je team, het opbouwen van je pensioen en het snel afbetalen van je hypotheek?

Ik bedoel, wil jij een lijst bouwen of je business bouwen? Met een lijst bouwen bouw je namelijk nog geen duurzaam winstgevend bedrijf.

Wil jij mensen aantrekken die alleen voor je gratis weggever gaan? En dat ze daarna nog 2 jaar nadenken of ze al dan niet bij jou iets gaan kopen? Doodzonde van jouw waardevolle tijd!

Waarom zou je heel veel mensen op je lijst willen hebben die totaal niet de intentie hebben iets van jou te kopen? Die zijn vaak lichtjaren verwijderd van het feit dat jij een oplossing hebt voor hun probleem.

In 2013 had ik 500 ondernemers op mijn lijst staan en verdiende ik 80.000 euro. Laatst sprak ik een onderneemster met 20.000 mensen op haar lijst die behoorlijk met haar omzet worstelde en maar niet vooruitkwam met haar bedrijf.

Rara hoe kan dat? De een heeft 500 en de ander 20.000 mensen op haar lijst.

Maar wat blijkt na bovenstaand voorbeeld? Juist: je kan dit soort getallen helemaal niet met elkaar vergelijken als je niet weet welke strategie wordt toegepast om klanten binnen te halen.

Deze dame met 20.000 mensen op haar lijst deed volgens haar ‘’echt alles’’ om aan meer klanten te komen: Funnels bouwen, Facebook Advertising, een boek schrijven, een community bouwen en posten op Facebook.

Ik had al snel door waar het haar aan ontbrak om door te breken met haar bedrijf. Ze mist de juiste strategie om al die tactieken met elkaar samen te laten werken.

Ze mikte op het dartboard in plaats van in de roos. En ja, dan verdien je snel veels te weinig.

Fout nr. 2: Jouw bedrijf is ontworpen op het inkomstenniveau dat je nu verdient

Als ik met klanten werk zijn 2 zaken belangrijk:
• Verdubbelen van de verdiensten die ze nu hebben en daarbij de winst verhogen
• Vind de meest gemakkelijke route om dat doel te bereiken

Dit doe ik omdat veel ondernemers grote doelen proberen te halen door het ene aanbod na het andere aan te bieden. Steeds weer iets nieuws creëren.

En dan vragen ze zich af waarom ze zich richtingloos en opgebrand voelen.

Een van de grootste fouten die worden gemaakt is om ook maar een laaggeprijsd product erbij te bedenken. Zo hopen ze meer omzet te genereren of klanten te vinden die hun high-end producten afnemen.

Kan een idee zijn….maar vaak leidt het tot niets.

Er is een veel betere manier om je verdiensten explosief te laten groeien…

Het idee is niet harder werken. Het kost je namelijk net zo veel energie om aan een business te werken van 100.000 dan die voor 1.000.000 euro.

Wij kunnen dit beweren na het helpen van bedrijven op allerlei inkomstenniveaus.

Het verschil tussen een 100.000 en 1.000.000 euro business zit hem in het ontwerp.

Wat bedoel ik met ontwerp?

Dat zijn je prijzen, je businessmodel, de structuur van je aanbod, je klantafhandeling, je campagne, je team, je branding, timemanagement, projectmanagement….

Het moet ALLEMAAL met elkaar samenwerken en in lijn zijn met je doel en visie.

Jij hebt wellicht heel veel tijd en energie in je bedrijf gestoken, maar er zat geen helder doel achter.

Kortom, je start met je doel en ontwerpt jouw bedrijf zodanig om naar dat doel toe te werken.

En als je geen grotere doelen kiest, blijf je in de overleefstand hangen.

Wat als jij je omzet of winst zou willen verdubbelen? Hoe zou jij dan het ontwerp van je bedrijf moeten veranderen om dat voor elkaar te krijgen?

Je kunt daarvoor de reis van jouw klant bekijken. Ik vertel in mijn gratis business masterclass op 30 mei a.s. daar meer over.

Fout nr. 3: Bloggen om het bloggen leidt niet tot jouw bedrijfsgroei

Wellicht doe je al veel aan bloggen, emailen, podcasten of videomarketing.

En als je dat niet aan het doen bent…

…heb jij het wellicht druk met zorgen maken dat jij daar niet mee bezig bent. …

Wat je merkt is dat al de energie die jij hierin stopt zich niet altijd vertaalt naar meer mensen naar je website, brand awareness, nieuwe leads…laat staan meer klanten.

Waarom?

Content Marketing gaat niet alleen om meer mensen naar je website te leiden, je expertstatus laten groeien of jouw lijst—het gaat erom dat je hiermee prospects voorbereidt om bij jou te kopen.

En dat stukje content wordt vaak weggelaten.

De vraag die jij jezelf hebt te stellen is: Wat moeten jouw prospects weten om met jou business te doen, en in welke volgorde?

Dit is wellicht een vraag waar jij nog niet aan hebt gedacht als het om contentmarketing gaat.

Daarnaast gaat het ook vaak fout om een andere reden: geld.

Huh, wat heeft geld nou met contentmarketing te maken?

Nou, welke zin heeft contentmarketing als je er niets mee verkoopt?

Jij hebt te geloven in jouzelf en de waarde die jij deelt. Jij hebt te geloven dat je daar heel veel mensen mee helpt.

Als je content creëert is dat ook met het doel geld te verdienen. Stapje voor stapje leid je klanten dichter naar de verkoop.

Als je contentmarketing loskoppelt van geld zet jij jouw bedrijf vast.

Jouw contentmarketing moet wel ergens toe leiden om effect te hebben en jou meer te laten verdienen.

Dat ‘’ergens’’ is weer de klantreis. Ik vertel in mijn gratis business masterclass op 30 mei a.s. daar meer over.

Dit waren de 3 meestgemaakte fouten waardoor je inkomsten misloopt.

Nu wil jij dit natuurlijk voorkomen.

Jij wilt zelf bepalen wat het ontwerp is van jouw bedrijf zodat je net zoveel kunt verdienen als jij wilt.

Op 30 mei 20:30 uur geef ik de gratis Business Masterclass 3 Manieren Om Door Jouw Omzetplafond Te Breken.

In mijn GRATIS LIVE TRAINING ontdek je:

-De 9 essentiële BOUWSTENEN voor jouw eerste Euro 100.000

-Slimme VERDIENMODELLEN waarmee jij lekker verdient

-De ONTBREKENDE PUZZELSTUKKEN in jouw bedrijf
waardoor jij te weinig verdient

-Hoe jij CONSTANTE STROOM van klanten krijgt en een VOORSPELBAAR HOOG INKOMEN

-Wat je kunt doen om de voor jouw PERFECTE LIFESTYLE en VRIJHEID in je bedrijf te creëren

Ik spreek je graag dinsdag 30 mei om 20:30 uur.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Ken jij andere ondernemers die ook graag hun bedrijf (verder) van de grond willen laten komen, mail ze dan deze link.

Wat kan jij opschalen in jouw bedrijf?

On 24 mei 2017

Opschalen is een term die jij vast vaak hoort. Je denkt: dat is toch zoiets als van 1 op 1 uurtje factuurtje verschuiven naar 1 op veel en dan een programma of traject aanbieden?

Ja, dat is de tactische manier om het te bereiken. Zogenaamde internetguru’s praten je dit aan om jou dom te houden en zichzelf te verrijken.

Ze leiden je daarmee naar tactische losse flodders waardoor je maar tegen jouw omzetplafond blijft hangen. Je breekt niet door.

Je investeert graag in het ene tactiekje na het andere dat je online of offline wordt aangeboden. Lekker toch want je brein wil naar het verlangen en weg van de pijn.

Je ziet jezelf al op dat tropische eiland met je laptop op schoot en je cocktail in je hand.

Heerlijk genieten van je vrijheid. Daar doe je het toch voor?

Ja wie weet, gaat vast helpen zo’n cursus ‘In 3 stappen je lucratieve salesfunnel neerzetten’….denk jij.

Of je ziet dat tegenwoordig ‘iedereen’ een boek schrijft. Nou, dat wil jij ook!

Je moet toch zichtbaar zijn nietwaar? Naamsbekendheid krijgen.

Veel ondernemers hebben totaal geen idee hoeveel tijd het kost een boek te schrijven. En als je hier nog geen goed businessmodel omheen hebt gebouwd, kost het jou alleen maar tijd en….heel veel geld.

Wat gaat je dan wel helpen?
1. Ontdekken en bepalen van je strategie
2. Ontwerpen van je businessmodel
3. Dit alles vertalen naar een plan en dan opschalen

Zelf werk ik met 90-dagen plannen waar ik meetbare acties aan hang.

Maar ja, vind je zeker niet lekker bekken he, strategie, businessmodel, plan….bah…

Liever kiezen ondernemers voor zogenaamde meer ‘sexy’ klinkende zaken om in te investeren om hun bedrijf te bouwen zoals: funnels, webinar, Facebook Live, je tribe bouwen, de Law of Attraction inzetten of iets met Chakra’s.

Zolang ze de pijn maar kunnen vermijden.

Gevolg is dat ze maar blijven hangen in waar ze mee bezig zijn. Er is geen richting en focus.

Daar heb je namelijk strategie voor nodig 😉

Hoe dan ook, je hebt je bedrijf op te schalen als je het wilt laten groeien.

Je kunt hiervoor verschillende paden betreden. Het gaat niet zozeer alleen om verschuiving van 1 op 1 naar 1 op veel.

Als je net met je bedrijf begint of als je omzet stagneert lijkt het soms dat je focus verliest. Je weet niet meer welke acties te nemen.

Waar moet je beginnen? Is het via vallen en opstaan?

Gelukkig is dat niet waar.

Je hebt een hefboomwerking in te zetten op waar jij al goed in bent.

Het bepalen van je businessmodel helpt je daarbij. Het is een raamwerk om keuzes te maken in je acties, hoe voordeel te halen uit jouw kennis, gaven en talenten.

Het is een systeem dat bepaalt hoe jij op de meest efficiënte wijze jouw winst laat groeien en welke marketingacties daar het beste bij passen.

Gaan bepalen wat jouw bedrijf kan opschalen is de sleutel om snel slimme beslissingen te nemen en je concurrentie het nakijken te geven.

Opschalen is datgene waardoor je met minder moeite meer werk verzet.

Als jij weet wat jou uniek maakt en dit gaat opschalen, wordt alles moeitelozer.

Zo heb ik Cora Verhagen leren kennen als klant. Een supercreatieve ondernemer die zich uit de naad werkte voor veel te weinig.

Ze gaf en ze gaf en koos daarbij voor klanten die niet altijd de waarde inzien in wat zij doet.

Ze is een geweldige conceptuele denker en helpt je ook met je marketing. Alleen…ze brak niet door. Haar verdiensten bleven laag en ze werkte te hard.

Eind 2016/begin 2017 hakte ze de knoop door. Ze begreep dat ze heeft op te schalen.

Zij koos voor het Groei Pad™ Creativiteit.

Tijdens mijn programma waaide er een enorme wervelwind door haar bedrijf. Dit leidde o.a. tot een naamsverandering: van Studio Neeltje naar Creative Soul Solutions.

Wow, alleen al die naamsverandering geeft aan dat Cora ook is opgeschaald naar serieuze ondernemer.

Cora is geen ondernemer die in kaders denkt. Ze wil vrijheid en haar creativiteit laten vloeien.

Ze wilde iets creëren dat betekenisvol is voor vele ondernemers.

Haar schaalbaarheid zit hem in haar kennis, gaven en talenten rondom creativiteit. Daar bouwde zij een businessmodel omheen en zette haar plan in om op te schalen.

”Petra heeft vrijheid hoog in het vaandel. Je hoeft niet bang te zijn om een methode opgelegd te krijgen, maar je leert juist op een heel gedegen manier je eigen lijn te trekken. Het is kennis waar je voor de langere termijn profijt van hebt.”Cora Verhagen, Creative Soul Solutions

Nu zijn er meerdere Groei Paden™ te betreden. Welke is die van jou?

Hieronder een aantal vragen om te ontdekken wat jouw Groei Pad™ is:
– Wil jij ontdekken wat betekenisvol is voor anderen?
– Wil jij mensen met elkaar verbinden?
– Hou jij ervan om je door nieuwsgierigheid te laten leiden?
– Hou jij ervan om processen te perfectioneren en optimaliseren?
– Zou jij graag unieke ervaringen willen neerzetten?

Zou je meer willen weten over jouw Groei Pad™?

>>>Boek hier jouw Gratis Succes Gesprek en we bespreken hoe jij jouw bedrijf kan opschalen naar succes.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Ken jij andere ondernemers die worstelen met hun richting en focus? Stuur hen dan dit blog toe.

Hoe jij bedrijf bouwt vanuit het succesraamwerk van de Why, How en What van Simon Sinek

On 16 mei 2017

Even tussen ons, het boek over de Why, How en What van Simon Sinek is prachtig, maar dat komt omdat hij het boek Good To Great heeft gelezen van Jim Collins.

Het is maar dat je het weet.

Neemt dus niet weg dat het een goed boek is en Sinek een aantal wijze zaken opsomt.

Waarom dit keer over de Why, How en What schrijven? Omdat ik mij erger aan een aantal zaken.

Veel ondernemers breken niet door. Ze krijgen hun dienst of product niet verkocht, de lancering mislukt, de prijzen zijn te laag, werken in een baan in loondienst erbij etc.

De grootste fout die ze maken is dat ze totale focus hebben op het verkeerde…de What. Deze What is hun product of dienst.

‘’Hoe verkoop ik nou meer diensten of producten?’’ is de vraag. Sorry, maar dat is de verkeerde vraag.

Beter is starten met de vraag: ‘’Hoe maak ik meer connectie vanuit waar ik voor sta (mijn waarden) met mijn potentiele klanten?’’ Ja, Start Met Why dus.

Wat deze vraag je oplevert? Sowieso meer klanten, maar ook betere prijzen, je bedrijf blijft langer bestaan en jij haalt meer voldoening uit je bedrijf.

Bij business bouwen gaat het altijd over het stellen van de juiste vragen. Dat wordt nogal eens vergeten.

Graag zet ik de succesaanpak van Sinek voor je op een rij zodat jij meteen flink stappen maakt met jouw bedrijf.

Om een sterk bedrijf te bouwen start je niet met je product of dienst. Je product of dienst is een resultaat van een gedachtegang die hieraan vooraf gaat.

Je gaat eerst je businessmodel in elkaar zetten en zorgen dat alles op elkaar aansluit. Ik zie veel ondernemers maar een of andere dienst of product bedenken zonder dat er enige connectie met de rest van hun businessmodel.
De kans dat je dan slaagt is nihil.

Start met de Why
In de communicatie met klanten worden vaak alle denkbare tactische middelen uit de kast getrokken om meer bekendheid te geven aan een product. Een mooie, technisch perfecte website bijvoorbeeld, of nieuwe brochures.

Die blijken uiteindelijk niet het beoogde effect te hebben.

De reden? Het ontbreken van een creatief concept, een boodschap van binnenuit. Het slagen en de samenhang van alle communicatie zijn afhankelijk van een alles overkoepelend concept waarmee je de emotie raakt van je potentiële klanten.

Voorbeeld van Coca Cola: Open Happiness.

Eenmaal een emotioneel element toegevoegd aan je dienst of product krijgt het meer lading. Door deze lading gaat je dienst of product beter aanslaan bij jouw markt. Het raakt ze.

De Why zit in jouzelf en die is helemaal niet zo spannend. Je hoeft er echt niet uren en dagen ermee bezig te zijn. Wat voor de een werkt, hoeft voor jou niet zo te zijn.

Hoe het ook snel kan? Stel jezelf 3 vragen:
1. Wat vind jij belangrijk?
2. Waar geloof jij in?
3. Hoe wil jij herinnerd worden door je familie, vrienden en kennissen?

Zo wow, je WHY in een notedop! Jij bent nu de leider van je leven.

Koppel die waarden (die jij belangrijk vindt) en jouw overtuigingen (wat jij gelooft dat waar is) aan je dienst en product als je erover communiceert.

Communiceer dan welk verschil jij wilt maken met jouw dienst of product. Zonder dit is het lastig concurreren in een overvolle markt.

Voorbeeld als het gaat om mijn bedrijf Iuliano Intelligent Marketing:
Wij zijn een business consultancy die ondernemers helpt meer geld te verdienen, met minder stress. Dat doen wij door hun aanbod slim te integreren in een winstgevend en onderscheidend businessmodel.

Ons doel is het transformeren van mens, bedrijf en maatschappij via de vrijheid en overvloed van het ondernemerschap.

Start met de How
1. Hier start je met het ontdekken van je klant

Ik zei het al, een sterk bedrijf bouw je via het stellen van slimme vragen:

• Is er een probleem dat jouw klant opgelost wil hebben?
• Lost jouw dienst of product daadwerkelijk deze behoefte op?
• En als dat zo is, kun je dit integreren in een levensvatbaar en winstgevend businessmodel?

2. Dan start je de productontwikkeling op
Als je net met je bedrijf start en nog niet zoveel verdient is je eerste dienst of product NIET gericht op de massa. Weet jij waarom?

Omdat geen enkele startup, en dat ben je als je net begint met ondernemen, zich niet de tijd en geld kan veroorloven om een product of dienst te ontwikkelen dat meteen door heel veel mensen gekocht zal worden. Laat staan dat je bedrijfsstructuur erop ingesteld is.

Hier gaan met name veel startende online ondernemers de boot mee in. Ze doen een behoorlijk lange tijd over het ontwikkelen van een prachtig online programma voor vaak een te lage prijs in de hoop dat maar veel mensen het gaan kopen.

Dit werkt niet.

Je wilt op een goedkope manier snel een minimaal levensvatbaar product of dienst in de markt zetten voor een kleine enthousiaste groep waarvan je weet dat ze een urgent probleem hebben, die op zoek zijn naar een oplossing en jou goed kunnen betalen.

Ik leer mijn klanten altijd de Speedy Smart Business Strategie. Dat is een methode waarin je binnen 24 uur een dienst of product aanbiedt aan mensen waarvan je weet dat ze een probleem hebben en naar een oplossing op zoek zijn.

Via deze methode kan je heel goed een 6-cijferige business opbouwen.

3. Jouw Ideale Klant creëren
Ik help je even uit de droom en schop tegen de mythe aan: De ideale klant bestaat niet!

Die creëer jij 😉

Wel heeft ‘’jouw ideale klant’’ aan een aantal criteria te voldoen wil jij groeien naar een business van Euro 100.000 of hoger. Als jij eenmaal weet wat je wilt aanbieden stel je de volgende vragen:

• Is aanbod urgent en belangrijk genoeg voor de markt om voor te betalen? Wat willen ze betalen?
• Is dit de juiste oplossing voor het probleem dat ze hebben?
• Is het probleem dat jij wilt oplossen wel het echte probleem of zit er meer achter qua problemen?
• Zijn de mensen waar jij je op richt zich wel bewust van het feit dat ze een probleem hebben?
• Zijn ze actief op zoek naar een oplossing hiervoor?
• Hebben ze al eens acties ondernomen om dit probleem op te lossen?
• Zijn ze bereid en in staat om mensen te betalen zoals jij om dit probleem op te lossen?
• Wat is hun level van frustratie of probleem als het gaat om jouw propositie? Is dat must-have, nice-to-have of heb het niet echt nodig?

4. Bouw je bedrijf met een levensvatbaar en winstgevend businessmodel
Als jij een product of dienst op de markt zet, geloof jij ergens in. Jij doet een aanname. Jij hebt die aanname heel erg goed te testen, dat scheelt je bakken met geld.

Veel ondernemers testen hun aanname helemaal niet en daarom werken veel productlanceringen niet.

• Wat ga jij doen om jouw propositie/aanname te valideren?
• Hoe maak jij jouw aanname meetbaar?
• Welke criteria bevestigen dat jouw aanname klopt?

Eenmaal dit op een rij heb je mooie testresultaten en krijg je op basis van deze test in de markt weer de nodige inzichten en kan je daarna de juiste stappen nemen die passen bij dit inzicht.

 

 

Start met de What
1. Product of dienst lanceren: Fail Fast, Fail Often

Jouw aanname, oftewel je dienst/productidee getest? Je kan hier geld mee verdienen?

Dan ga je de boer op en het verkopen.

Als het goed is gaat het snel en ja je gaat ook fouten maken.

Des te sneller je overgaat tot actie, des te sneller groeit je bedrijf. Je leert namelijk van je fouten, niet van wat goed gaat 😉

Meer weten over hoe jij succesvol jouw dienst of product ontwikkelt en lanceert?

Vraag hier jouw Gratis Succes Gesprek in.

Hou van jezelf!

XXX Petra

Half miljoen aan schulden gemaakt: 4 belangrijke lessen

On 9 mei 2017

Er was jongen, hij heette Johan, en toen hij 8 jaar was verkocht hij eieren aan bejaarden. Tegen de tijd dat hij 16 was leidde hij een team van programmeurs van over heel de wereld.

Op zijn 19e runde hij een aantal megasuccesvolle bedrijven. Het kon niet op.

Op zijn 21ste……stond hij meer dan een half miljoen in het rood en ging het bergafwaarts. Hij verloor zijn focus, zijn drive en merkte hij dat hij voor de verkeerde redenen met de verkeerde klanten werkte.

Hij ging zowat failliet, niet alleen qua bedrijf, maar ook emotioneel.

Hij had lessen te leren.

Nu is hij 25 jaar, hij is weer geheel opgekrabbeld en heeft hij een groot succes gemaakt van zijn bedrijf.

Wat is er veranderd?

Hij is veranderd.

Het doet mij herinneren aan de uitspraak van Viktor Emil Frankl, bekend als overlevende van de holocaust.

Ik vertel deze uitspraak ook aan klanten:
‘’When you are no longer able to change a situation you are challenged to change yourself.”

Gelukkig is Johan er nog goed uit gekomen. Ik weet dat veel ondernemers in armoede blijven zitten. Of ze hebben hun bedrijf als hobby erbij.

De reden? Ze kiezen de verkeerde klanten. Wellicht doen ze het vanuit compassie of geldgebrek, maar hun bedrijf lijdt eronder en het komt niet van de grond of het groeit niet verder.

De ondernemer waar ik het over had kreeg door dat hij eerst zichzelf moest veranderen zodat hij de wereld om zich heen kon veranderen en anderen nog beter kon helpen.

Hij deed dit op 4 effectieve manieren:

1. Toon het karakter van een leider

Toen hij 19 jaar was voelde hij zich onoverwinnelijk. Zijn ego steeg boven hem uit.

Veel ondernemers hebben een groot voordeel: de combinatie van hun vaardigheden, kennis, talenten, ervaringen en connecties zorgen ervoor dat ze doorzetten en lef hebben.

Alleen werken doorzetten en lef pas goed als je ook het karakter hebt om te beseffen dat je een bedrijf runt en geen hobby hebt. Dat je mensen hebt te bedienen en met een team hebt om te gaan.

2. Leid vanuit de focus op je purpose

Veel ondernemers vinden focus lastig. Ik hoor het elke week.

Maar dat is niet zo gek als je ziet hoe afgeleid ze voortdurend zijn en steeds de ‘’shiny objects’’ najagen. Ze schieten daardoor alle kanten op.

Als je veel minder de zogenaamde gretige korte termijn kansen pakt die langskomen en daar nee tegen durft te zeggen, des te gemakkelijker wordt het de juiste klanten te vinden en te gaan verdienen wat je wil. Dat is wat Johan uiteindelijk deed en wat hem nu succesvol maakt.

Die focus vanuit je purpose is cruciaal om het succes te behalen die jij wilt behalen.

3. Weet met wie jij wilt werken

Ondernemers maakt het vaak niet uit wie hun klant is. Ze zijn soms al blij als ze er 1 hebben.
‘’Iedereen die mij betaalt is mijn klant.’’

Maar Johan kwam erachter dat veel ondernemers zijn vergeten een belangrijke vraag aan zichzelf te stellen:
‘’Met wie wil ik nou echt werken als klant?’’

Als jij eenmaal echt weet wie jouw klant is, focus je dan op de top 10% daarvan die echt met jou en jouw boodschap resoneert.

Johan had dit niet gedaan en had daarom zoveel schulden en geen voldoening. Hij moest er achter zien te komen wie nou echt zijn klant is.

4. Werk onophoudelijk met jouw perfecte klant

Ik snap best dat als je het financieel zwaar hebt, je iedereen wel als klant wilt hebben. Maar dat gaat je niet helpen, zeker niet op de lange termijn om je bedrijf te laten groeien.

Je hebt echt erachter te staan en erin te geloven als je eenmaal je perfecte klant hebt gevonden.

Elke keer dat jij NEE zegt tegen prospects die jou niet kunnen betalen, geen tijd hebben, geen urgentie, niet de waarde inzien van wat jij doet en JA zegt tegen de juiste klanten dan zal jouw bedrijf alsmaar winstgevender worden.

Als je het andersom doet, red je het niet. Game over!

Uiteindelijk is ondernemen veelal innerlijk werk, dat merkte Johan ook.

Succes kent ook ups en downs en de grootste les die wij als ondernemer hebben te leren is de les die van binnenuit komt voordat we aan de buitenkant kunnen groeien.

Wil jij meer weten over jij een winstgevend bedrijf bouwt met de juiste klanten?

>>>Boek hier jouw Gratis Succes Gesprek en ik leg jou een aantal strategieën voor hoe dat aan te pakken.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Ken jij andere ondernemers die worstelen met hun focus? Stuur hen dan dit blog toe.

Het grote geheim voor meer naamsbekendheid

On 2 mei 2017

Ik heb voor jou een waarheid als een koe als het om marketing en meer naamsbekendheid gaat………….

”Eerst de boodschap helder krijgen, dan pas de media inzetten.”

Er zit megaveel marketingwijsheid in deze korte zin. De meeste ondernemers, en zelfs veel doorgewinterde marketeers laten dit links liggen.

Zo spreek ik regelmatig ondernemers die een omslag willen maken met hun bedrijf. Ze willen hun kennis opschalen, meer naamsbekendheid, een geheel nieuw concept neerzetten of gewoonweg meer gaan verdienen.

Weet je wat ze dan tegen mij zeggen? Ze zeggen zaken als……………

‘’Ik heb een videosalespagina nodig…’’
‘’Ik moet een webinar doen…’’
‘’Ik moet op Facebook gaan adverteren….’’

“I moet….. (nou, vul de stippellijn maar in met wat dan op dan moment zo hot en trendy is om toe te passen als het gaat om het promoten van diensten of producten)”

De focus ligt bij ondernemers vaak op tactieken terwijl de strategie nog totaal niet helder is. Ze slaan daarmee de plank volledig mis. Daar kunnen ze niets aan doen.

Het is hen geleerd via het klakkeloos inzetten van allerlei formules en stappenplannen van voorgebakken (online) programma’s, waar ze meestal mee te maken hebben gehad.

Waar ze zogenaamd ‘’marketing’’ hebben geleerd.

Het heeft hen niet opgeleverd wat ze willen bereiken. En dat is niet zo gek.

We jagen vaak tactische media na voordat we de boodschap die we naar buiten willen brengen goed en wel op orde hebben.

Het is zoiets als het paard achter de wagen spannen.

En weet je, ik heb die fout ook gemaakt. Je lancering pleurt in elkaar (zeggen wij hier in Rotterdam). Zoals ik al zei, zelfs doorgewinterde marketeers gaan hier wel eens de boot mee in!

Als jij je nou eerst eens focust op de BOODSCHAP die je wilt brengen, dan wordt het daarna vanzelf helder welke media daarbij het beste past.

Zo wordt het ook gemakkelijker je Facebook Advertenties te schrijven en boek je hier resultaat mee. Anders is het weggegooid geld.

Hoe krijg je jouw boodschap helder? Hoe zet je zoiets in elkaar?

Met een Unique Story Purpose. Daar werken mijn klanten mee.

Hoe ziet jouw bedrijf er over 1-3 jaar uit?

Hoe creëer jij waarde voor jouw klanten?

Welk voordeel, specifiek resultaat of bijzondere ervaring brengt jouw aanbod met zich mee waardoor het zich onderscheidt van anderen in jouw markt?

Wat draagt jouw bedrijf bij binnen het grotere geheel van bijvoorbeeld de maatschappij, of wellicht zelfs de wereld?

Heb jij hier nog vragen over? Zou jij je ook willen onderscheiden op de overvolle markt van zzpers die hetzelfde doen als jij?

>>>Boek hier jouw Gratis Succes Gesprek

Hou van jezelf!

XXX Petra

Pages:«1234567...43»