Hoe jij bedrijf bouwt vanuit het succesraamwerk van de Why, How en What van Simon Sinek

On 16 mei 2017

Even tussen ons, het boek over de Why, How en What van Simon Sinek is prachtig, maar dat komt omdat hij het boek Good To Great heeft gelezen van Jim Collins.

Het is maar dat je het weet.

Neemt dus niet weg dat het een goed boek is en Sinek een aantal wijze zaken opsomt.

Waarom dit keer over de Why, How en What schrijven? Omdat ik mij erger aan een aantal zaken.

Veel ondernemers breken niet door. Ze krijgen hun dienst of product niet verkocht, de lancering mislukt, de prijzen zijn te laag, werken in een baan in loondienst erbij etc.

De grootste fout die ze maken is dat ze totale focus hebben op het verkeerde…de What. Deze What is hun product of dienst.

‘’Hoe verkoop ik nou meer diensten of producten?’’ is de vraag. Sorry, maar dat is de verkeerde vraag.

Beter is starten met de vraag: ‘’Hoe maak ik meer connectie vanuit waar ik voor sta (mijn waarden) met mijn potentiele klanten?’’ Ja, Start Met Why dus.

Wat deze vraag je oplevert? Sowieso meer klanten, maar ook betere prijzen, je bedrijf blijft langer bestaan en jij haalt meer voldoening uit je bedrijf.

Bij business bouwen gaat het altijd over het stellen van de juiste vragen. Dat wordt nogal eens vergeten.

Graag zet ik de succesaanpak van Sinek voor je op een rij zodat jij meteen flink stappen maakt met jouw bedrijf.

Om een sterk bedrijf te bouwen start je niet met je product of dienst. Je product of dienst is een resultaat van een gedachtegang die hieraan vooraf gaat.

Je gaat eerst je businessmodel in elkaar zetten en zorgen dat alles op elkaar aansluit. Ik zie veel ondernemers maar een of andere dienst of product bedenken zonder dat er enige connectie met de rest van hun businessmodel.
De kans dat je dan slaagt is nihil.

Start met de Why
In de communicatie met klanten worden vaak alle denkbare tactische middelen uit de kast getrokken om meer bekendheid te geven aan een product. Een mooie, technisch perfecte website bijvoorbeeld, of nieuwe brochures.

Die blijken uiteindelijk niet het beoogde effect te hebben.

De reden? Het ontbreken van een creatief concept, een boodschap van binnenuit. Het slagen en de samenhang van alle communicatie zijn afhankelijk van een alles overkoepelend concept waarmee je de emotie raakt van je potentiële klanten.

Voorbeeld van Coca Cola: Open Happiness.

Eenmaal een emotioneel element toegevoegd aan je dienst of product krijgt het meer lading. Door deze lading gaat je dienst of product beter aanslaan bij jouw markt. Het raakt ze.

De Why zit in jouzelf en die is helemaal niet zo spannend. Je hoeft er echt niet uren en dagen ermee bezig te zijn. Wat voor de een werkt, hoeft voor jou niet zo te zijn.

Hoe het ook snel kan? Stel jezelf 3 vragen:
1. Wat vind jij belangrijk?
2. Waar geloof jij in?
3. Hoe wil jij herinnerd worden door je familie, vrienden en kennissen?

Zo wow, je WHY in een notedop! Jij bent nu de leider van je leven.

Koppel die waarden (die jij belangrijk vindt) en jouw overtuigingen (wat jij gelooft dat waar is) aan je dienst en product als je erover communiceert.

Communiceer dan welk verschil jij wilt maken met jouw dienst of product. Zonder dit is het lastig concurreren in een overvolle markt.

Voorbeeld als het gaat om mijn bedrijf Iuliano Intelligent Marketing:
Wij zijn een business consultancy die ondernemers helpt meer geld te verdienen, met minder stress. Dat doen wij door hun aanbod slim te integreren in een winstgevend en onderscheidend businessmodel.

Ons doel is het transformeren van mens, bedrijf en maatschappij via de vrijheid en overvloed van het ondernemerschap.

Start met de How
1. Hier start je met het ontdekken van je klant

Ik zei het al, een sterk bedrijf bouw je via het stellen van slimme vragen:

• Is er een probleem dat jouw klant opgelost wil hebben?
• Lost jouw dienst of product daadwerkelijk deze behoefte op?
• En als dat zo is, kun je dit integreren in een levensvatbaar en winstgevend businessmodel?

2. Dan start je de productontwikkeling op
Als je net met je bedrijf start en nog niet zoveel verdient is je eerste dienst of product NIET gericht op de massa. Weet jij waarom?

Omdat geen enkele startup, en dat ben je als je net begint met ondernemen, zich niet de tijd en geld kan veroorloven om een product of dienst te ontwikkelen dat meteen door heel veel mensen gekocht zal worden. Laat staan dat je bedrijfsstructuur erop ingesteld is.

Hier gaan met name veel startende online ondernemers de boot mee in. Ze doen een behoorlijk lange tijd over het ontwikkelen van een prachtig online programma voor vaak een te lage prijs in de hoop dat maar veel mensen het gaan kopen.

Dit werkt niet.

Je wilt op een goedkope manier snel een minimaal levensvatbaar product of dienst in de markt zetten voor een kleine enthousiaste groep waarvan je weet dat ze een urgent probleem hebben, die op zoek zijn naar een oplossing en jou goed kunnen betalen.

Ik leer mijn klanten altijd de Speedy Smart Business Strategie. Dat is een methode waarin je binnen 24 uur een dienst of product aanbiedt aan mensen waarvan je weet dat ze een probleem hebben en naar een oplossing op zoek zijn.

Via deze methode kan je heel goed een 6-cijferige business opbouwen.

3. Jouw Ideale Klant creëren
Ik help je even uit de droom en schop tegen de mythe aan: De ideale klant bestaat niet!

Die creëer jij 😉

Wel heeft ‘’jouw ideale klant’’ aan een aantal criteria te voldoen wil jij groeien naar een business van Euro 100.000 of hoger. Als jij eenmaal weet wat je wilt aanbieden stel je de volgende vragen:

• Is aanbod urgent en belangrijk genoeg voor de markt om voor te betalen? Wat willen ze betalen?
• Is dit de juiste oplossing voor het probleem dat ze hebben?
• Is het probleem dat jij wilt oplossen wel het echte probleem of zit er meer achter qua problemen?
• Zijn de mensen waar jij je op richt zich wel bewust van het feit dat ze een probleem hebben?
• Zijn ze actief op zoek naar een oplossing hiervoor?
• Hebben ze al eens acties ondernomen om dit probleem op te lossen?
• Zijn ze bereid en in staat om mensen te betalen zoals jij om dit probleem op te lossen?
• Wat is hun level van frustratie of probleem als het gaat om jouw propositie? Is dat must-have, nice-to-have of heb het niet echt nodig?

4. Bouw je bedrijf met een levensvatbaar en winstgevend businessmodel
Als jij een product of dienst op de markt zet, geloof jij ergens in. Jij doet een aanname. Jij hebt die aanname heel erg goed te testen, dat scheelt je bakken met geld.

Veel ondernemers testen hun aanname helemaal niet en daarom werken veel productlanceringen niet.

• Wat ga jij doen om jouw propositie/aanname te valideren?
• Hoe maak jij jouw aanname meetbaar?
• Welke criteria bevestigen dat jouw aanname klopt?

Eenmaal dit op een rij heb je mooie testresultaten en krijg je op basis van deze test in de markt weer de nodige inzichten en kan je daarna de juiste stappen nemen die passen bij dit inzicht.

 

 

Start met de What
1. Product of dienst lanceren: Fail Fast, Fail Often

Jouw aanname, oftewel je dienst/productidee getest? Je kan hier geld mee verdienen?

Dan ga je de boer op en het verkopen.

Als het goed is gaat het snel en ja je gaat ook fouten maken.

Des te sneller je overgaat tot actie, des te sneller groeit je bedrijf. Je leert namelijk van je fouten, niet van wat goed gaat 😉

Meer weten over hoe jij succesvol jouw dienst of product ontwikkelt en lanceert?

Vraag hier jouw Gratis Succes Gesprek in.

Hou van jezelf!

XXX Petra

Half miljoen aan schulden gemaakt: 4 belangrijke lessen

On 9 mei 2017

Er was jongen, hij heette Johan, en toen hij 8 jaar was verkocht hij eieren aan bejaarden. Tegen de tijd dat hij 16 was leidde hij een team van programmeurs van over heel de wereld.

Op zijn 19e runde hij een aantal megasuccesvolle bedrijven. Het kon niet op.

Op zijn 21ste……stond hij meer dan een half miljoen in het rood en ging het bergafwaarts. Hij verloor zijn focus, zijn drive en merkte hij dat hij voor de verkeerde redenen met de verkeerde klanten werkte.

Hij ging zowat failliet, niet alleen qua bedrijf, maar ook emotioneel.

Hij had lessen te leren.

Nu is hij 25 jaar, hij is weer geheel opgekrabbeld en heeft hij een groot succes gemaakt van zijn bedrijf.

Wat is er veranderd?

Hij is veranderd.

Het doet mij herinneren aan de uitspraak van Viktor Emil Frankl, bekend als overlevende van de holocaust.

Ik vertel deze uitspraak ook aan klanten:
‘’When you are no longer able to change a situation you are challenged to change yourself.”

Gelukkig is Johan er nog goed uit gekomen. Ik weet dat veel ondernemers in armoede blijven zitten. Of ze hebben hun bedrijf als hobby erbij.

De reden? Ze kiezen de verkeerde klanten. Wellicht doen ze het vanuit compassie of geldgebrek, maar hun bedrijf lijdt eronder en het komt niet van de grond of het groeit niet verder.

De ondernemer waar ik het over had kreeg door dat hij eerst zichzelf moest veranderen zodat hij de wereld om zich heen kon veranderen en anderen nog beter kon helpen.

Hij deed dit op 4 effectieve manieren:

1. Toon het karakter van een leider

Toen hij 19 jaar was voelde hij zich onoverwinnelijk. Zijn ego steeg boven hem uit.

Veel ondernemers hebben een groot voordeel: de combinatie van hun vaardigheden, kennis, talenten, ervaringen en connecties zorgen ervoor dat ze doorzetten en lef hebben.

Alleen werken doorzetten en lef pas goed als je ook het karakter hebt om te beseffen dat je een bedrijf runt en geen hobby hebt. Dat je mensen hebt te bedienen en met een team hebt om te gaan.

2. Leid vanuit de focus op je purpose

Veel ondernemers vinden focus lastig. Ik hoor het elke week.

Maar dat is niet zo gek als je ziet hoe afgeleid ze voortdurend zijn en steeds de ‘’shiny objects’’ najagen. Ze schieten daardoor alle kanten op.

Als je veel minder de zogenaamde gretige korte termijn kansen pakt die langskomen en daar nee tegen durft te zeggen, des te gemakkelijker wordt het de juiste klanten te vinden en te gaan verdienen wat je wil. Dat is wat Johan uiteindelijk deed en wat hem nu succesvol maakt.

Die focus vanuit je purpose is cruciaal om het succes te behalen die jij wilt behalen.

3. Weet met wie jij wilt werken

Ondernemers maakt het vaak niet uit wie hun klant is. Ze zijn soms al blij als ze er 1 hebben.
‘’Iedereen die mij betaalt is mijn klant.’’

Maar Johan kwam erachter dat veel ondernemers zijn vergeten een belangrijke vraag aan zichzelf te stellen:
‘’Met wie wil ik nou echt werken als klant?’’

Als jij eenmaal echt weet wie jouw klant is, focus je dan op de top 10% daarvan die echt met jou en jouw boodschap resoneert.

Johan had dit niet gedaan en had daarom zoveel schulden en geen voldoening. Hij moest er achter zien te komen wie nou echt zijn klant is.

4. Werk onophoudelijk met jouw perfecte klant

Ik snap best dat als je het financieel zwaar hebt, je iedereen wel als klant wilt hebben. Maar dat gaat je niet helpen, zeker niet op de lange termijn om je bedrijf te laten groeien.

Je hebt echt erachter te staan en erin te geloven als je eenmaal je perfecte klant hebt gevonden.

Elke keer dat jij NEE zegt tegen prospects die jou niet kunnen betalen, geen tijd hebben, geen urgentie, niet de waarde inzien van wat jij doet en JA zegt tegen de juiste klanten dan zal jouw bedrijf alsmaar winstgevender worden.

Als je het andersom doet, red je het niet. Game over!

Uiteindelijk is ondernemen veelal innerlijk werk, dat merkte Johan ook.

Succes kent ook ups en downs en de grootste les die wij als ondernemer hebben te leren is de les die van binnenuit komt voordat we aan de buitenkant kunnen groeien.

Wil jij meer weten over jij een winstgevend bedrijf bouwt met de juiste klanten?

>>>Boek hier jouw Gratis Succes Gesprek en ik leg jou een aantal strategieën voor hoe dat aan te pakken.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Ken jij andere ondernemers die worstelen met hun focus? Stuur hen dan dit blog toe.

Het grote geheim voor meer naamsbekendheid

On 2 mei 2017

Ik heb voor jou een waarheid als een koe als het om marketing en meer naamsbekendheid gaat………….

”Eerst de boodschap helder krijgen, dan pas de media inzetten.”

Er zit megaveel marketingwijsheid in deze korte zin. De meeste ondernemers, en zelfs veel doorgewinterde marketeers laten dit links liggen.

Zo spreek ik regelmatig ondernemers die een omslag willen maken met hun bedrijf. Ze willen hun kennis opschalen, meer naamsbekendheid, een geheel nieuw concept neerzetten of gewoonweg meer gaan verdienen.

Weet je wat ze dan tegen mij zeggen? Ze zeggen zaken als……………

‘’Ik heb een videosalespagina nodig…’’
‘’Ik moet een webinar doen…’’
‘’Ik moet op Facebook gaan adverteren….’’

“I moet….. (nou, vul de stippellijn maar in met wat dan op dan moment zo hot en trendy is om toe te passen als het gaat om het promoten van diensten of producten)”

De focus ligt bij ondernemers vaak op tactieken terwijl de strategie nog totaal niet helder is. Ze slaan daarmee de plank volledig mis. Daar kunnen ze niets aan doen.

Het is hen geleerd via het klakkeloos inzetten van allerlei formules en stappenplannen van voorgebakken (online) programma’s, waar ze meestal mee te maken hebben gehad.

Waar ze zogenaamd ‘’marketing’’ hebben geleerd.

Het heeft hen niet opgeleverd wat ze willen bereiken. En dat is niet zo gek.

We jagen vaak tactische media na voordat we de boodschap die we naar buiten willen brengen goed en wel op orde hebben.

Het is zoiets als het paard achter de wagen spannen.

En weet je, ik heb die fout ook gemaakt. Je lancering pleurt in elkaar (zeggen wij hier in Rotterdam). Zoals ik al zei, zelfs doorgewinterde marketeers gaan hier wel eens de boot mee in!

Als jij je nou eerst eens focust op de BOODSCHAP die je wilt brengen, dan wordt het daarna vanzelf helder welke media daarbij het beste past.

Zo wordt het ook gemakkelijker je Facebook Advertenties te schrijven en boek je hier resultaat mee. Anders is het weggegooid geld.

Hoe krijg je jouw boodschap helder? Hoe zet je zoiets in elkaar?

Met een Unique Story Purpose. Daar werken mijn klanten mee.

Hoe ziet jouw bedrijf er over 1-3 jaar uit?

Hoe creëer jij waarde voor jouw klanten?

Welk voordeel, specifiek resultaat of bijzondere ervaring brengt jouw aanbod met zich mee waardoor het zich onderscheidt van anderen in jouw markt?

Wat draagt jouw bedrijf bij binnen het grotere geheel van bijvoorbeeld de maatschappij, of wellicht zelfs de wereld?

Heb jij hier nog vragen over? Zou jij je ook willen onderscheiden op de overvolle markt van zzpers die hetzelfde doen als jij?

>>>Boek hier jouw Gratis Succes Gesprek

Hou van jezelf!

XXX Petra

Je lijst betaalt jou niet, jouw klanten wel

On 25 april 2017

In 2013 had ik 500 ondernemers op mijn lijst staan en verdiende ik 80.000 euro. Laatst sprak ik een onderneemster met 20.000 mensen op haar lijst die behoorlijk met haar omzet worstelde en maar niet vooruitkwam met haar bedrijf.

Rara hoe kan dat? De een heeft 500 en de ander 20.000 mensen op haar lijst.

Maar wat blijkt na bovenstaand voorbeeld? Juist: je kan dit soort getallen helemaal niet met elkaar vergelijken.

De ‘’Money Is In The List’’ mythe moet maar eens doorbroken worden. Hoezo meer mensen op je lijst?

De getallen in je bedrijf die wel in de gaten moet houden zijn met name de winst die uit je omzet haalt. Hoeveel cash komt er nou daadwerkelijk bij jou binnen?

Hoeveel hou je over om te investeren in de groei van je bedrijf, het bouwen van je team, het opbouwen van je pensioen en het snel afbetalen van je hypotheek?

Gillend van gekte hoor je ze rondschreeuwen op Facebook:’’Ik wel 4500 aanmelders voor mijn challenge!!!!’’ So what??

Ik bedoel, wil jij een lijst bouwen of je business bouwen? Met een lijst bouwen bouw je namelijk nog geen duurzaam winstgevend bedrijf.

Wil jij mensen aantrekken die alleen voor je gratis weggever gaan? En dat ze daarna nog 2 jaar nadenken of ze al dan niet bij jou iets gaan kopen? Doodzonde van jouw waardevolle tijd!

Waarom zou je heel veel mensen op je lijst willen hebben die totaal niet de intentie hebben iets van jou te kopen? Die zijn vaak lichtjaren verwijderd van het feit dat jij een oplossing hebt voor hun probleem.

Of wil je echt geinteresseerden aantrekken aan wie je snel een aanbod kan doen? Die de waarde ervan inzien om jou te betalen? Ze zijn zich bewust van hun probleem, ze snappen dat ze met jouw oplossing een stap verder komen, ze durven uitdagingen aan te gaan, stellen de juiste vragen etc.

Je hebt dan veel minder tijd nodig om hen uit te leggen waarom het nu zo belangrijk voor ze is dat ze in zichzelf investeren. Je kan ze dan veel beter helpen met hun koopbeslissing.

Als jij mensen naar je toe wilt trekken die wel iets bij je gaan kopen zal je echt met ander soort titels of onderwerpen moeten komen t.a.v. je nieuwsbrief of blog. Puur schrijven voor die nieuwsbrieflezers die potentiële klanten zijn.

Maar ja, je ziet massaal challenges, Facebook Ads, webinars en gezamenlijke summits aan je voorbij komen. Hun doel is hun lijst bouwen. Werkt dat?

Ja, dat lijst bouwen werkt wel, maar of ze de juiste gekwalificeerde leads eruit halen waarmee ze hun bedrijf bouwen is maar de vraag. Laat staan of ze winst maken.

De vraag is hoeveel mensen van jouw lijst hebben iets van je te kopen zodat jij je winstdoel bereikt? En hoeveel mensen op jouw lijst heb je nodig om dit te verdubbelen?

Kloppen de tactieken die jij toepast om je lijst te laten groeien bij het inkomen waar je naartoe wilt groeien dit jaar?

Ben jij van het schieten met hagel? Of zet je een slimme focus qua tactieken in om het juiste aantal mensen te bereiken zodat jouw bedrijf echt sterk groeit?

Spendeer jij veel tijd aan het groeien van je lijst met mensen die toch niet bij jou gaan kopen? Of stop jij jouw energie liever in mensen die jou betalen?

Als je nog niet zo lang onderneemt is het belangrijk te focussen op de mensen die al op zoek zijn naar wat jij aanbiedt. Ze zijn zich bewust van hun probleem en zoeken een oplossing. Vraag jezelf dan af: wat kan jij hen aanbieden dat echt anders is qua boodschap zodat je met je gratis weggever de juiste mensen aantrekt en kwaliteit krijgt op je lijst?

Als je al wat langer onderneemt en je hebt je boodschap en salesproces helder, kun je zelfs mensen aantrekken die zich niet eens bewust zijn van hun probleem.

Kortom, meer gekwalificeerde leads naar je lijst halen. Dat gaat je veel meer van de juiste klanten opleveren en bouw je vanuit die sterke focus een winstgevend bedrijf.

Zet de toon met de taal die jij inzet in jouw emailmarketing en dan verandert die tactiek in een lucratieve strategie.

Meer weten? Boek een Gratis Succes Gesprek en ik vertel hoe jij dit kunt toepassen voor jouw bedrijf.

Hou van jezelf!

XXX Petra

Het ontbrekende puzzelstuk in jouw bedrijf waardoor jij te weinig verdient

On 19 april 2017

Achter de schermen gebeurt hier veel. Na vorig jaar 4x op vakantie te zijn geweest en een internationale NLP-trainer opleiding te hebben gevolgd is er voor mij dit jaar veel focus op mijn bedrijf.

Niet perse dat ik harder ga werken, eerder anders en ja gemakkelijker. Dit betekent een nieuwe structuur vinden: reorganiseren.

Even terug naar de basis. Waar gaat mijn bedrijf ook al weer over? Wat is mijn ambitie?

Mijn ambitie is dat wij een marketing consultancy zijn dat ondernemers helpt met het ontwerpen en inzetten van winstgevende businessmodellen zodat ze met hun bedrijf, hun leven en de maatschappij en economie transformeren. Ons doel is vrijheid en overvloed te creëren voor mens, bedrijf en maatschappij.

Weet je, veel mensen worden in eerste instantie ondernemer om iets extra te verdienen naast hun inkomen. Dan komt de volgende fase, ze willen eigen baas worden.

Daarna ontdekken ze…ach ik moet een geweldige lifestyle hebben. Ja, je hebt mij afgelopen december ook in een van de emails gezien met cocktail in de hand op Sint-Maarten 😉

Maar waar het mij om gaat is iets te bouwen dat groter is dan ikzelf. Het gaat niet om ene Petra. Zo zie je mij dat verhaal vertellen in de video op mijn homepage. Ik geloof dat de meest succesvolle ondernemers zichzelf aan het heruitvinden zijn en bouwen aan een bedrijf dat groter is dan henzelf.

Om mijn bedrijf te bouwen heb ik al vele fasen doorlopen. Ik weet ondertussen maar al te goed dat ‘’prachtige online programma’s’’ maar 1 manier is om geld te verdienen. En business bouwen op de zogenaamde ‘’oude manier’’ kan ook ongelofelijk winstgevend zijn.

Laat je niks wijsmaken en zet de hefboomwerking in op iets dat je al goed doet in je bedrijf, offline of online.

Ok, waar ga je die hefboomwerking dan plaatsen? Welk puzzelstuk mis je in je bedrijf waar je aan hebt te werken om het winstgevend te krijgen?

Ondernemers falen omdat:
1) Ze hebben het verkeerde team
2) Ze niet winstgevend zijn
3) Weinigen even goed zijn in strategie als in uitvoering

Mijn puzzelstuk zit in team. Ik heb Virtueel Assistenten. Hele goede zelfs! Alleen die nemen geen eigenaarschap. Ze voeren taken uit.

Het zijn toeschouwers, geen spelers.

Kortom, ik ben bezig met ondernemers die eigenaarschap willen nemen over de verschillende onderdelen van de business. Die onderdelen waar je als ondernemer eigenaarschap over dient te hebben zijn:
1) Visievorming
2) Integratie
3) Product Uitvoering
4) Marketing + Sales
5) Financiën + Administratie

De meeste ondernemers proberen alle ballen tegelijk in de lucht te houden. Ze zijn verantwoordelijk voor alle 5 de onderdelen. Ze zitten daarom totaal vast in hun bedrijf en verdienen te weinig.

Ik focus mij op visievorming en marketing + sales. Je hebt als ondernemer meer tijd te besteden aan marketing en sales dan aan productontwikkeling en uitvoering. Grote fouten worden hierin gemaakt.

Een andere grote fout is dat de productuitvoering niet in lijn is met de visie. Dat is een bedrijf waar heel veel producten of diensten in zitten waar bijna niets aan wordt verdiend.

Ik sprak gisteren nog een prospect waar dit voor gold. Maar het geldt voor duizenden zzpérs. Voortdurend zijn ze afgeleid door tactische losse flodders. Produceren zich rot aan producten, bedenken telkens nieuwe, werken zich suf en verdienen geen bal.

Geloof me, ik heb ze wekelijks aan de lijn. Oorzaak: geen visievorming.

Ok, verder met mijn bedrijf. Financiën en administratie had ik al uitbesteed. Het team is dus waar ik heb te reorganiseren. Bezig nu met een integrator en ja ik spreek zelfs met iemand die deels mijn marketing gaat overnemen.

Zo hou ik weer meer tijd over voor visievorming om iets te bouwen dat groter is dan ikzelf;-)

Nu zit je wellicht met de vraag: hoe ga ik in hemelsnaam kunnen investeren in hulp voor mijn bedrijf terwijl je zelf niet eens rondkomt?

Maar ik heb mijzelf een andere vraag gesteld. Dit is de vraag die jij jezelf hebt te stellen wil jij doorbreken naar minimaal 100.000 euro of meer.

Die andere vraag is: Hoeveel wil ik verdienen en wie ga ik daarvoor inhuren om dat voor elkaar te krijgen?

Een hele andere mindset nietwaar?

Weet jij al waar in jouw bedrijf het ontbrekende puzzelstuk zit? Wil je hier graag advies over?

Graag kom ik met jou in gesprek. Vraag hier het Gratis Succes Gesprek aan.

Ik spreek je snel!

Hou van jezelf,
XXX Petra

P.S.: Jij bent slim en vraagt je wellicht af ‘’Waarom kan ik dit zelf niet oplossen?’’

Maar weet je, je weet pas welk stuk van de puzzel je mist als je weet welke puzzel je eigenlijk aan het leggen bent.

Je moet weten welke aangrenzende puzzelstukken er zijn – wat de kleuren zijn, de vormen, de grootte – zodat jij weet welk puzzelstuk jij moet hebben.

In andere woorden, voordat jij het ontbrekende puzzelstuk vindt, heb je een stap terug te doen en naar je gehele business te kijken.

Wij hebben een vragenlijst ontwikkeld om erachter te komen welk puzzelstuk jij mist. Tijdens het gratis gesprek nemen wij die door. Dus haal je voet van die rem af en trap het gaspedaal in. Boek hier jouw Gratis Succes Gesprek.

Pages:«1234567...41»