3 stappen die je nu kunt nemen om mislukken van je marketingcampagne voortaan te voorkomen

On 27 september 2017

Het laatste kwartaal staat weer voor de deur. Voor je het weet zit je aan de Kerstdiner.

Misschien maak je al plannen voor 2018 en weet je wat je de komende maanden te doen staat om dat tot een succes te maken.

Toen ik nog als marketingmanager aan het werk was, waren deze laatste maanden altijd heel spannend.

Het was de tijd van het afronden om het jaar tot een succes te brengen en alvast voorbereiden voor het jaar erop.

Want ja, dat moest uiteraard het beste jaar ooit worden.

Ik runde internationale campagnes. Dat deed ik voor wel 10 landen. Dat klinkt al veel, maar ik deed het met gemak. Ik vind het tof om projecten te leiden.

Die kennis is uiteraard mega waardevol gebleken voor wat ik nu klanten leer om tot:

– succesvolle (online) lanceringen te komen
– hun workshops of trainingen vol te krijgen
– alle salesfunnels in de flow te krijgen

…en ook nog eens tijd over houden voor hun familie, vrienden en gezin.

Ondertussen weet ik dat jij wellicht veel stress ervaart in je bedrijf met al die plannen in je hoofd, geweldige ideeën voor nieuwe producten en diensten hebt en moet bedenken hoe je hier goed mee gaat verdienen.

Wat heeft nou prioriteit?

Waarom is je vorige marketingcampagne nou mislukt?

Wat zou je kunnen doen om nou eens eindelijk die 10.000 of zelfs 100.000 euro in 1 maand te verdienen??

Graag vertel ik jou daarom de 3 stappen hoe jij al die stress naast je neer kan leggen en dit laatste kwartaal glimlachend met je marketing omgaat. En natuurlijk van 2018 jouw topjaar maakt!

1. Werk niet met de ‘Ideale Klant’, maar werk met een mens.

Je hebt vast al eens tot in den treure gezwoegd op het vinden van je ideale klant, een profiel, persona of avatar. Daar moest je dan je dienst of product op baseren.

Je ging een (online) programma maken en ja nu maar aan de man of vrouw brengen. En wat bleek?

– Te weinig klanten
– Niet de juiste klanten, ze vinden het ’te duur’ of zeggen doe maar andere keer…
– Duurt te lang voordat je klanten hebt
– Je moet steeds je klanten najagen

Ik heb na het trainen van honderden klanten gemerkt dat dit werken met een klantprofiel niet effectief is.

De meest succesvolle bedrijven werken niet profielen, ze werken met mensen.

Denk dus bij je volgende campagne na over met welke type mensen jij hebt gewerkt. Wie heb jij het beste kunnen helpen? In welke situatie bevonden zij zich net voordat ze iets bij jou kochten?

Wat denken zij dat het probleem is? En wat is de echte oplossing volgens jou?

Hoe los jij het probleem anders op dan anderen in jouw markt?

2. Werk met deze volgorde: 1.Brandawareness, 2.leadgeneratie, 3.conversie

Veel ondernemers willen zichtbaar zijn. Logisch!

Maar wat doen ze dan? Op Facebook quotes en leuke plaatjes posten!

Prima, maar dan werk je alleen aan je brandawareness. Oftewel je maakt jouw merk zichtbaar, maar ze weten dan nog niets van je product.

Dus ja Facebook posts is prima als jij ervoor zorgt dat degene die de posts ziet ook daadwerkelijk een lead wordt en vervolgens een klant.

Ik denk dat wel 99% van de ondernemers snapt dat ze hun emaillijst willen laten groeien. Het is vaak maar 1% die begrijpt dat groeien van je emaillijst niet zo boeiend is als je lijst uitpuilt van mensen die nooit klant van je zullen worden.

Daar heb je niks aan!

Verzuip dus niet in allerlei tijdrovende tactische tools als je niet zeker weet hoe je er warme leads mee binnenhaalt.

Kortom, start met brandawareness, maar zorg daarna zo snel mogelijk voor warme leads en maak hen tot klant.

3. Marketingplan

Je kan blijven dromen over 100.000 euro lanceringen, volle trainingen en workshops tot je een ons weegt.
Je kunt deze resultaten ook plannen. Dat is een beter idee??

Resultaten blijven uit als je ze niet plant. Een constante stroom van klanten krijgen, waar ik mijn klanten in opleid, starten met een plan om dat voor elkaar te krijgen.

Je kunt natuurlijk blijven stoeien met je Facebook Ads, vloggen tot je erbij neervalt, en bloggen met kramp in je vingers, maar zonder een goed marketingplan boek je niet de resultaten die jij wilt.

Daarom ga ik iets heel bijzonders doen.

Ik leer jou in 2 dagen de succesformule om tot een 5 of 6 cijferige lancering te komen en geef jou het plan om dit te bereiken.

Ja…jij en ik gaan aan de slag!

Hoe gaan we dat doen?

We doen dat op 16 en 17 november tijdens een retreat.

Ja, maar niet zo’n eentje als jij denkt. Voor een retreat hoef je echt de deur niet uit.

Tijd en kosten maken voor reizen en gedoe, daar heb je toch geen zin in?

Jij wilt concreet aan de slag en stappen maken, lekker aan het werk.

Daarom is er het Virtual Retreat. Je kunt gewoon de training volgen vanuit je huis of kantoor.

En je kunt samenwerken met andere gelijkgestemde ondernemers. Maar misschien ken je al andere ondernemers met wil je wilt samenwerken?

Dat is mooi, die kun je meteen hierop attent maken en kunnen ze zich opgeven.

Ik neem je die 2 dagen aan de hand en stap voor stap mee om jouw beste marketingcampagne ooit te maken.

Welkom bij het Virtual Marketing Profit Plan Retreat!

Wat we daar gaan doen is:
– In 2 dagen jouw winstgevende marketingplan in elkaar zetten
– 2018 tot het best jaar ooit maken
– Weg van salesfunnel stress en op naar sales succes
– Samen met gelijkgestemde ondernemers concreet aan de slag met jouw profit
– Jouw idee voor je volgende lancering omzetten naar megasucces

Na het jaren helpen van coaches, trainers, creatieven, consultants, tekstschrijvers, webbouwers etc. hun inkomstenplafond te doorbreken, heb ik een betrouwbaar proces ontwikkeld waarmee je een winstgevend marketingplan maakt voor het lanceren van succesvolle (online) campagnes met slimme funnels.

Tijdens het retreat ontvang je:

– Een marketingkalender om jouw marketingsucces mee te plannen
– De 9 ultieme bouwstenen om van iedere volgende marketingcampagne een groot succes te maken.
– Emailmarketing templates waarmee je de leads op jouw lijst tot klant maakt
– Salespagina templates waarmee je supersnel jouw product- of dienstpagina schrijft of aanpast

Plan niet alleen je marketing, maar doe je marketing!

BONUS: Na het Virtual Retreat kom je in een besloten community waar we tot een maand na de 2-daagse aan jouw plan werken.

>>> Geef je hier op voor het Virtual Marketing Profit Plan Retreat

Het gaat je focus en helderheid brengen op de gehele manier hoe jij je bedrijf runt. Het ontwerpen en bouwen van je salesfunnel schud jij nu uit je mouw. Lanceringen doe je voortaan met veel meer gemak.

Kan je er op 16 en 17 november niet (geheel) bij zijn?

Dat maakt dus niet uit, want alles wordt opgenomen en je ontvangt alle materialen. Je kunt de training volgen wanneer het jou uitkomt.

De investering?

Ha, daar ga jij verbaasd over zijn…deze is slechts 297. Laat dus zoveel mogelijk andere ondernemers weten dat nu deze mogelijkheid er is.

Echt, je hebt geen 12 weken programma nodig om 2018 tot jouw beste jaar ooit te maken!

Ik zie en spreek je graag op 16 en 17 november.

Een aantal deelnemers zullen ook een HOT SEAT ontvangen. Dit is een 1-op-1 coaching op 1 van de onderdelen uit de 2-daagse.

Hoe sneller jij je opgeeft, hoe groter de kans dat jij wordt geselecteerd. Ik heb op dit moment 3 plaatsen.

Hou van jezelf!

Groet,

Petra

P.S.: Ken jij andere ondernemers die nog steeds vastzitten met hun inkomen en meer klanten willen? Deel dan deze link en nodig ze uit voor het retreat.

Het retreat is natuurlijk een geweldige kans om lekker samen met anderen te werken aan jullie succes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *