3 Meestgemaakte fouten waardoor je inkomsten misloopt + Gratis Masterclass 30 mei

On 26 mei 2017

Je bent wellicht al een tijd geleden met je bedrijf begonnen en verdien je daar je geld mee.

Je hebt je website up and running. Yeah!

Al een aardig aantal mensen op je emaillijst. Joehoe!!

En je eerste klanten heb je ook al binnen. Yesssssssss!!

Je bent happy met je successen. Het is best hard werken, maarrrrrrrrr je haalt resultaten.

Eenmaal lekker aan de slag en flink aan het creëren, merk je langzaam aan dat het anders loopt dan je had gehoopt.

Je wilt vooruit. Maar je merkt iets op.

Hoe hard je ook werkt, de inkomstresultaten blijven op hetzelfde niveau hangen.

Naarmate je business groeit, stapelen zich ook de rekeningen op. Soms vliegt de gedachte door je hoofd:’’Pffff…vind er geen bal meer aan.’’

Je zit aan je inkomstenplafond!

Wij bij Iuliano Intelligent Marketing werken al jaren met ondernemers die tegen hun inkomstenplafond aan lopen.

Die inkomsten variëren: sommigen verdienen 50.000, sommigen 100.000 en wij hebben ook klanten die meer dan 250.000 verdienen en richting de 1.000.000 willen groeien.

Wij hebben klanten geholpen de transformatie aan te gaan om van het ene businessmodel naar het andere te switchen, of van de ene markt waar ze in zitten naar een andere meer lucratieve markt of ze passen hun merkboodschap aan zodat hun positionering helder wordt en hier meer klanten mee aantrekken
.
Op die manier kunnen zij de juiste klanten helpen en een grote impact maken op de mensen waar zij veel om geven.

Ik vertel je graag welke 3 meestgemaakte fouten er zijn waardoor jij inkomsten misloopt terwijl je heel veel meer kan verdienen.

Fout nr. 1: Tactieken implementeren zonder dat er een strategie achter zit.

Strategie…velen kletsen erover maar hebben er de ballen verstand van.

Ik zie het als een spelletje dart. Het idee achter deze game zou kunnen zijn dat je op het dartboard moet mikken.
Dat klopt.

Maar daar ga jij het spel niet mee winnen.

De manier om te winnen is midden in de roos van het dartboard te mikken.

Er is een groot verschil in ‘’hoe het spel te spelen’’ en in ‘’hoe het spel te winnen’’. En daar worden heel veel fouten in gemaakt.

Zo is er vast vaak aan je verteld dat je je lijst moet opbouwen, of dat je Facebook Ads moet plaatsen of een prachtig online programma moet maken.

Er zijn er maar weinigen die jou helpen de strategie in elkaar te zetten die ervoor zorgt terwijl jij het spel speelt.

De ‘’Money Is In The List’’ mythe moet maar eens doorbroken worden. Hoezo meer mensen op je lijst?

De getallen in je bedrijf die wel in de gaten moet houden zijn met name de winst die uit je omzet haalt. Hoeveel cash komt er nou daadwerkelijk bij jou binnen?

Hoeveel hou je over om te investeren in de groei van je bedrijf, het bouwen van je team, het opbouwen van je pensioen en het snel afbetalen van je hypotheek?

Ik bedoel, wil jij een lijst bouwen of je business bouwen? Met een lijst bouwen bouw je namelijk nog geen duurzaam winstgevend bedrijf.

Wil jij mensen aantrekken die alleen voor je gratis weggever gaan? En dat ze daarna nog 2 jaar nadenken of ze al dan niet bij jou iets gaan kopen? Doodzonde van jouw waardevolle tijd!

Waarom zou je heel veel mensen op je lijst willen hebben die totaal niet de intentie hebben iets van jou te kopen? Die zijn vaak lichtjaren verwijderd van het feit dat jij een oplossing hebt voor hun probleem.

In 2013 had ik 500 ondernemers op mijn lijst staan en verdiende ik 80.000 euro. Laatst sprak ik een onderneemster met 20.000 mensen op haar lijst die behoorlijk met haar omzet worstelde en maar niet vooruitkwam met haar bedrijf.

Rara hoe kan dat? De een heeft 500 en de ander 20.000 mensen op haar lijst.

Maar wat blijkt na bovenstaand voorbeeld? Juist: je kan dit soort getallen helemaal niet met elkaar vergelijken als je niet weet welke strategie wordt toegepast om klanten binnen te halen.

Deze dame met 20.000 mensen op haar lijst deed volgens haar ‘’echt alles’’ om aan meer klanten te komen: Funnels bouwen, Facebook Advertising, een boek schrijven, een community bouwen en posten op Facebook.

Ik had al snel door waar het haar aan ontbrak om door te breken met haar bedrijf. Ze mist de juiste strategie om al die tactieken met elkaar samen te laten werken.

Ze mikte op het dartboard in plaats van in de roos. En ja, dan verdien je snel veels te weinig.

Fout nr. 2: Jouw bedrijf is ontworpen op het inkomstenniveau dat je nu verdient

Als ik met klanten werk zijn 2 zaken belangrijk:
• Verdubbelen van de verdiensten die ze nu hebben en daarbij de winst verhogen
• Vind de meest gemakkelijke route om dat doel te bereiken

Dit doe ik omdat veel ondernemers grote doelen proberen te halen door het ene aanbod na het andere aan te bieden. Steeds weer iets nieuws creëren.

En dan vragen ze zich af waarom ze zich richtingloos en opgebrand voelen.

Een van de grootste fouten die worden gemaakt is om ook maar een laaggeprijsd product erbij te bedenken. Zo hopen ze meer omzet te genereren of klanten te vinden die hun high-end producten afnemen.

Kan een idee zijn….maar vaak leidt het tot niets.

Er is een veel betere manier om je verdiensten explosief te laten groeien…

Het idee is niet harder werken. Het kost je namelijk net zo veel energie om aan een business te werken van 100.000 dan die voor 1.000.000 euro.

Wij kunnen dit beweren na het helpen van bedrijven op allerlei inkomstenniveaus.

Het verschil tussen een 100.000 en 1.000.000 euro business zit hem in het ontwerp.

Wat bedoel ik met ontwerp?

Dat zijn je prijzen, je businessmodel, de structuur van je aanbod, je klantafhandeling, je campagne, je team, je branding, timemanagement, projectmanagement….

Het moet ALLEMAAL met elkaar samenwerken en in lijn zijn met je doel en visie.

Jij hebt wellicht heel veel tijd en energie in je bedrijf gestoken, maar er zat geen helder doel achter.

Kortom, je start met je doel en ontwerpt jouw bedrijf zodanig om naar dat doel toe te werken.

En als je geen grotere doelen kiest, blijf je in de overleefstand hangen.

Wat als jij je omzet of winst zou willen verdubbelen? Hoe zou jij dan het ontwerp van je bedrijf moeten veranderen om dat voor elkaar te krijgen?

Je kunt daarvoor de reis van jouw klant bekijken. Ik vertel in mijn gratis business masterclass op 30 mei a.s. daar meer over.

Fout nr. 3: Bloggen om het bloggen leidt niet tot jouw bedrijfsgroei

Wellicht doe je al veel aan bloggen, emailen, podcasten of videomarketing.

En als je dat niet aan het doen bent…

…heb jij het wellicht druk met zorgen maken dat jij daar niet mee bezig bent. …

Wat je merkt is dat al de energie die jij hierin stopt zich niet altijd vertaalt naar meer mensen naar je website, brand awareness, nieuwe leads…laat staan meer klanten.

Waarom?

Content Marketing gaat niet alleen om meer mensen naar je website te leiden, je expertstatus laten groeien of jouw lijst—het gaat erom dat je hiermee prospects voorbereidt om bij jou te kopen.

En dat stukje content wordt vaak weggelaten.

De vraag die jij jezelf hebt te stellen is: Wat moeten jouw prospects weten om met jou business te doen, en in welke volgorde?

Dit is wellicht een vraag waar jij nog niet aan hebt gedacht als het om contentmarketing gaat.

Daarnaast gaat het ook vaak fout om een andere reden: geld.

Huh, wat heeft geld nou met contentmarketing te maken?

Nou, welke zin heeft contentmarketing als je er niets mee verkoopt?

Jij hebt te geloven in jouzelf en de waarde die jij deelt. Jij hebt te geloven dat je daar heel veel mensen mee helpt.

Als je content creëert is dat ook met het doel geld te verdienen. Stapje voor stapje leid je klanten dichter naar de verkoop.

Als je contentmarketing loskoppelt van geld zet jij jouw bedrijf vast.

Jouw contentmarketing moet wel ergens toe leiden om effect te hebben en jou meer te laten verdienen.

Dat ‘’ergens’’ is weer de klantreis. Ik vertel in mijn gratis business masterclass op 30 mei a.s. daar meer over.

Dit waren de 3 meestgemaakte fouten waardoor je inkomsten misloopt.

Nu wil jij dit natuurlijk voorkomen.

Jij wilt zelf bepalen wat het ontwerp is van jouw bedrijf zodat je net zoveel kunt verdienen als jij wilt.

Op 30 mei 20:30 uur geef ik de gratis Business Masterclass 3 Manieren Om Door Jouw Omzetplafond Te Breken.

In mijn GRATIS LIVE TRAINING ontdek je:

-De 9 essentiële BOUWSTENEN voor jouw eerste Euro 100.000

-Slimme VERDIENMODELLEN waarmee jij lekker verdient

-De ONTBREKENDE PUZZELSTUKKEN in jouw bedrijf
waardoor jij te weinig verdient

-Hoe jij CONSTANTE STROOM van klanten krijgt en een VOORSPELBAAR HOOG INKOMEN

-Wat je kunt doen om de voor jouw PERFECTE LIFESTYLE en VRIJHEID in je bedrijf te creëren

Ik spreek je graag dinsdag 30 mei om 20:30 uur.

Hou van jezelf!

XXX Petra

P.S.: Ken jij andere ondernemers die ook graag hun bedrijf (verder) van de grond willen laten komen, mail ze dan deze link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *